[W8] Ukryta mała partycja na początku dysku

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 01:21:37 +0100

Witam,

Po zainstalowaniu Win8 na fabrycznie czystym (bez żadnych istniejących partycji)
dysku - widzę, że w prcesie instalacji powstały nie jedna, ale dwie partycje:

Wg systemowego "Zarządzaj dyskami" są to:

1 - (bez litery) - 350 MB, ntfs - opisana: Zdrowy (System, Aktywna, Partycja
postawowa).

2 - C:\ - 50GB (tyle chciałem) - opisana: Zdrowy (Rozruch, Plik stronicowania,
Zrzut awaryjny, Partycja postawowa).

Czym się w tych opisach różnią pojącia: "system" i "rozruch"?
Czym dokładnie jest ta pierwsza, mała, "ukryta" partycja?
Co się stanie, gdyby ją usunąć lub sformatować?
Czy cały system mieści się na C:, jak w poprzednich wersjach Windows?

Gdy ręcznie przypisałem jej literkę, spojrzałem - nie było na niej widać żadnych
plików, nawet z atrybutem "hidden" (chyba, że były pliki systemowe, do nich nie
dotarłem, bo nie umiem jeszcze właczyć ich podglądu pod Win8 - sorry). Była też
informacja, że partycja jest w 2/3 zapełniona.

Pytam tu przede wszystkim w kontekście tworzenia obrazu systemu przy użyciu
zewnętrznych narzędzi (np. mojego ukochanego BootIT NG).
Czy wystarczy obraz partycji C:, aby móc potem przywrócić system?

Pierwszy raz się z taką dodatkową utworzoną przez instalator Windows partycją
spotkałem - a nie było jej przeciez jeszcze w przypadku Win8 Dev Preview, który
mam wciąż na innym dysku zainstalowany - tam jest tylko C:, jak p. Bóg
przykazał.

Dzięki,

latet