Re: [W8] Ukryta mała partycja na początku dysku

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 17:04:58 +0100

http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/What-are-system-partitions-and-boot-partitions

>Co się stanie, gdyby ją usunąć lub sformatować?

Usuniesz boot loader.

>Czy cały system mieści się na C:, jak w poprzednich wersjach Windows?

Nie.

>Gdy ręcznie przypisałem jej literkę, spojrzałem - nie było na niej widać
>żadnych plików, nawet z atrybutem "hidden" (chyba, że były pliki systemowe,
>do nich nie dotarłem, bo nie umiem jeszcze właczyć ich podglądu pod Win8 -
>sorry). Była też informacja, że partycja jest w 2/3 zapełniona.

Musisz odznaczyć Ukryj chronione pliki systemowe.

>Pytam tu przede wszystkim w kontekście tworzenia obrazu systemu przy użyciu
>zewnętrznych narzędzi (np. mojego ukochanego BootIT NG).
>Czy wystarczy obraz partycji C:, aby móc potem przywrócić system?

Nie wystarczy. Będzie wymagana naprawa, a co za tym idzie nośnik ze
środowiskiem naprawczym.

>Pierwszy raz się z taką dodatkową utworzoną przez instalator Windows
>partycją spotkałem - a nie było jej przeciez jeszcze w przypadku Win8 Dev
>Preview, który mam wciąż na innym dysku zainstalowany - tam jest tylko C:,
>jak p. Bóg przykazał.

Już W7 ją tworzył tylko o rozmiarze 100MiB.

--
Piotr Borkowski