Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Animka <animka.to.nie..ja_at_wp.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 19:23:04 +0100

W dniu 2012-11-13 09:50, Marek pisze:

> Karta graficzna? Być może. Nie wiem gdzie technicznie "realizuje się"
> ICC ekranowy - czy przed kartÄ…, czy za niÄ…. Nie ma to znaczenia dla
> efektu finalnego.
>
> Nie musisz się martwić = jest Ci obojętne jak wyświetlają się kolory.

Nie jest mi obojętne.
W Windows 7 jest takie coÅ› jak Personalizacja, Kalibruj kolor. Poza tym
w monitorze też trzeba kolor ustawić. Karta Ati natomiast ma program Ati
Catalyst z ustawieniem "paru rzeczy"-w tym kolorów, ale jednak lepsza
jest personalizacja w Windows.
Fakt, że niektóre monitory nie oddwierciedlają kolorów jakie powinny być
w 100% i nic się na to nie poradzi, chyba, że kupienie lepszego,
droższego monitora.

> Nawet mam klienta, który na monitorze dodał sobie więcej składnika R
> (+20%) bo lubi ciepłe kolory :-D A gdy mu pokazałem fotografie w
> kolorystyce naturalnej, to stwierdził, że nie są dobrej jakości
> argumentując tym samym - kolorystyka nie była "ciepła" :-D

Może to daltonista i tak sobie strzelił?

> Dla mnie wierność kolorów jest kluczowa.

Jaki masz monitor?

--
animka