Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 08:05:30 +0100

W dniu 13.11.2012 01:25, Mr Misio pisze:
> I tutaj przypomne echa tego co sie placze po sicie. MS opatentowal rozpoznawanie twarzy w kontekscie - czy dany user ma licencja na... ogladanie filmu, uzywanie aplikacji itp. Ponoc - ma to byx w
> kolejnym xboxie :] I np. jak kupisz film do ogladania, to juz ze znajomymi nie obejrzysz :D

Są granice tego, na co użytkownicy się zgodzą w imię ochrony
praw autorskich (vide DivX -- i to ten "oryginalny" DivX, a
nie kodeki MPEG-4). Jeżeli faktycznie takie coś się pojawi,
mało kto to kupi po prostu.

> Oczywiscie patent jest w trosce o... to zeby dzieci nie siegaly po nieodpowiednie tresci.

Jasne... Od dawna wiadomo, że w USA najprostszym sposobem,
by przepchnąć coś, co jest szkodliwe dla rynku i konsumentów,
jest nazwanie tego "rozwiÄ…zaniem dla ochrony niewinnych dzie-
ci, naszych amerykańskich miejsc pracy oraz małych słodkich
psiaków".

> Obecnie niemanie TV nie wykluacza ogladania TV :D

Biorąc pod uwagę, że legalnie oglądanie TV w Internecie czę-
sto wiąże się z dodatkowymi opłatami, nie widzę sensu pła-
cenia za bierne odbieranie badziewia ;)

> Skoro ma być Windows 8 Pro i taki tablet odpowiednio drozszy, to mysle, ze to wlasnie od wersji OS bedzie zalezalo, czy ma czy nie ma obsluge AD. RT moze byc (ale nie musi) ostatecznie skierowany do
> Home USer. Ale ogolnie to bylby strzal w kolano -w koncu targetem sa ludzie, ktorych stac na zabawke. Wiec duza czesc z nich to corpo-people :)

Windows 8 Pro jest już bodajże, ale tylko w wersji x86, więc
ewentualne tablety nie będą już odmianą Surface, a normalnymi
komputerami przenośnymi typu "Wintel".

Zauważ, że Apple też kieruje swoje tablety nie do korporacji,
ale do prywatnych użytkowników. W firmach są używane na za-
sadzie urządzeń prywatnych, przynoszonych do pracy przez sa-
mych użytkowników, bo jest to dla nich wygodne. Rodzi to pew-
ne problemy jeżeli chodzi o integrację usług, nadzór nad da-
nymi oraz bezpieczeństwo, ale z drugiej strony jest o tyle
korzystne dla firm, że pracownicy sami kupują sprzęt z włas-
nej pensji ;)