Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 22:02:06 +0100

> System pr贸buje czyta膰 dane z wyprzedzeniem, wykrywa wzorce
> dost臋pu do plik贸w, trzyma jak najwi臋cej u偶ytecznych danych
> plik贸w w RAM (z czym "walcz膮" wielbiciele program贸w do "op-
> tymalizacji" i "zwalniania" RAM) i buforuje zapis strategi膮
> write-back, ale w momencie, gdy np. dwa procesy zaczynaj膮
> stronicowa膰 wczytuj膮c swoje megabajty rozdmuchanego kodu do
> RAM w celu wy艣wietlenia dw贸ch kolejnych 艣licznych okienek,
> to niewiele da si臋 zrobi膰 poza naprzemiennym wczytywaniem
> po 4 KiB z ka偶dego pliku .exe.

No w艂a艣nie o to mi chodzi. Dlaczego po 4 KiB, a nie np. po 4 MB. Przecie偶 by艂oby
w sumie o niebo szybciej.

Marzy mi si臋 te偶 takie co艣: priorytet dost臋pu do dysku ma ostatni z w艂膮czonych
przez usera program贸w/proces贸w/zada艅. W praktyce mog艂oby to sprawi膰 wra偶enie
szybszego dzia艂ania systemu. Wszak ka偶dy zna sytuacje, w kt贸rych jaki艣 wcze艣niej
odpalonty program co艣 tam na dysku robi i robi (cho膰by kopiowanie jakiego艣
wielkiego folderu), a odpalony p贸藕niej (bo u偶ytkownik nie chce bezczynnie czeka膰
na zako艅czenie dzia艂ania tego pierwszego) wczytuje si臋 przez to 20x d艂u偶ej ni偶
normalnie (bo tamten pierwszy ca艂y czas korzysta z dysku).

Dlaczego nie mo偶na zrobi膰 tak, 偶e r臋czne wywo艂anie czegokolwiek przez usera (np.
przez klikni臋cie ikonki) oznacza "wstrzymaj na chwil臋 wsztystko inne i mo偶liwie
szybko za艂aduj to, co user w艂a艣nie wskaza艂".

Mo偶e kiedy艣 doczekam takich rozwi膮za艅...

latet