Re: instalacja systemu XP na laptopie T61 IBM/Lenovo

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 19:33:43 +0100

Radosław Sokół in news:2012111120271700_at_grush.one.pl
> Komunikat o braku dysku twardego nie jest nonsensem, jeżeli
> w komputerze jest dysk SATA pracujÄ…cy w trybie AHCI. Po pro-
> stu mostek SATA wymaga w tym momencie programu obsługi, któ-
> rego Windows XP standardowo nie ma.
> Prawdopodobnie edycja Windows XP pod ThinkPada zawiera już
> na płycie odpowiednie programy obsługi. Poza tym może wgry-
> wać system z obrazu bez zwykłej instalacji.
> Na pewno Windows w tym przypadku będzie ze specjalną pulą
> numerów seryjnych przypisanych do IBM/Lenovo i nie będzie
> się chciał zainstalować z innego nośnika, niż wersja OEM
> [...]

zawsze to dla mnie troche zagmatwana sprawa byla:
czyli _nie_tylko_ chodzic moze o to, ze plyta instal. XP nie zawiera tego,
czego wymagaja dyski sata (bo akurat sa w trybie AHCI), ale chodzic moze tez
o sprawe "przyspawanych" do konkretnej marki laptopa nr seryjnych zaszytych
tylko w wersjach oem xp-ka? dobrze rozumiem?
(no to na szczescie, ze moj samsung nie byl az tak szlachetny i bierze kazdy
system...)