Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sun, 11 Nov 2012 19:11:46 +0100

U偶ytkownik "Rados艂aw Sok贸艂" napisa艂 w wiadomo艣ci grup

>Wed艂ug mnie na 艣rodowisko pracy sk艂adaj膮 si臋 *wszystkie* stan-
>dardowe sk艂adniki systemu operacyjnego, od narz臋dzi do konfigu-
>racji tego 艣rodowiska, a偶 po pulpit, akcesoria i mened偶er zaso-
>b贸w (czyli g艂贸wnie plik贸w). I w tym 艣rodowisku uruchamia si臋
>aplikacje. Czyli klasyczny podzia艂 na "graphical user environ-
>ment" oraz "applications".

No dobra. Nawet tak definiuj膮c znacz膮ce zmiany przesz艂o tylko menu start
(reszta to kosmetyka). Te zmiany i tak s膮 bez por贸wnania mniejsze ni偶
przej艣cie na Windows 95 z poprzednika.

>A gdzie maj膮 sta膰? :)
>
>W pewnym sensie bardzo dobrze, 偶e stoj膮 w miejscu, bo to zna-
>czy, 偶e osi膮gn臋艂y poziom funkcjonalno艣ci kt贸rego nie trzeba
>ju偶 po prostu rozszerza膰. Ilu funkcji nale偶y w ko艅cu wymaga膰
>od poczty?

Cho膰by obs艂ugi ActiveSync. Albo szybszego ni偶 5 lat poprawiania b艂臋du za
du偶ego okna ustawie艅 dla rozdzielczo艣ci 1024x768.

>No i w艂a艣nie teraz podstawowe pytanie -- co w og贸le robi ten
>"tradycyjny pulpit" w systemie przeznaczonym dla tablet贸w?

Udost臋pnia Office 2013, znane z desktop贸w przegl膮danie systemu plik贸w,
montowanie udzia艂贸w sieciowych itp.

> [...]
>sowane do wskazywania palcem i pisania dotykowego.
>
>I dlatego wci膮偶 jestem zdania, 偶e dla jako艣ci Windows lepiej
>by by艂o, gdyby Windows 8 nie mia艂 element贸w "pod" tablety,
>a dla tablet贸w i tym podobnych rozwijane by艂o ewentualnie
>co艣 na wz贸r Windows Phone (i to raczej 8, z aplikacjami na-
>tywnymi i wy偶sz膮 stabilno艣ci膮). Tak zreszt膮 dzia艂a Apple
>(iOS != Mac OS) czy Linux (Android != GNOME/KDE). Integracja
>Windows 9x i NT uda艂a si臋 po latach b贸lu; integracja tablet贸w
>i pecet贸w wcale si臋 nie musi uda膰, a je偶eli si臋 uda, to wed-
>艂ug mnie ze szkod膮 dla pecet贸w i ich entuzjast贸w.

Masz prawo mie膰 tak膮 opini臋 cho膰 jak sam napisa艂e艣 Windows贸w ju偶 nie
u偶ywasz. Mi akurat odpowiada wizja tabletu typu Microsoft Surface. Nie widz臋
tak偶e szk贸d dla tradycyjnych PC. Owszem pewne rzeczy wygl膮daj膮 troch臋
inaczej ale lito艣ci. Desktop nadal istnieje i przeszed艂 lekk膮 ewolucj臋 tylko
niewiele wi臋ksz膮 ni偶 przej艣cie z XP na Windows 7. To ju偶 wi臋ksze zmiany ma
np. Gnome przy przej艣ciu z 2.32 na 3.X. Workflow mi si臋 nic nie zmieni艂.
Nawet ustawienia Eksploratora plik贸w po upgradzie pozosta艂y bez zmian.

--
Piotr Borkowski