Re: SSD i migracja Windows XP

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sun, 11 Nov 2012 16:32:02 +0100

> Po drugie - skoro tak - to czemu producenci nie robią tego tak, żeby to bylo
> transparentne dla uzytkownika. Robiac dodatkowo z tego atut marketingowy
> "120GB plus 10% SSD-cache* for better perormance" ggdzie *) to jakas nazwa
> marketingowa.
> Taka pamiec powinan byc poza tym, co jest do "formatowania na partycje" i
> dostepna/uzywana przez dysk tak jak piszesz.

Jeśli coś jest poza tym, co jest potencjalnie dostępne, to raczej jest tego zbyt
mało.
Sprawę testowałem wcześniej na dyskach SSD OCZ Vertex 2 i Vertex 3, ale w
specyficznycj warunkach - po całkowitym zaszyfrowaniu Truecryptem. Bez
pozostawienia tego "marginesu" poza partycjami - wydajność dysku spadała na łeb
na szyję w krótkim czasie.

> No ale skoro jest jak jest, czyli jak piszesz - no nie bede zmienial rozmiarow
> partycji, bo utrata 10% na partycji jest bolesniejsza niz mniejsza wydajnosc i
> tak szybkich dyskow.

Co kto lubi. Badaj raz na miesiąc wydajność dysku tym samym testem (np. AS SSD
albo Crystal DiscMark) - jeśli po kilku(nastu) miesiącach wydajność zapisu nie
będzie spadać, to znaczy, że rzeczywiście zmiejszenie partycji nie było w tym
konkretnym przypadku potrzebne.

latet