Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sun, 11 Nov 2012 11:17:25 +0100

> Akurat je偶eli chodzi o wodotryski ekranowe to wed艂ug mnie
> jest gorszy i idzie w z艂膮 stron臋 :)

Ma艂o kto chyba uwa偶a inaczej.

> 1) Ograniczenie zaj臋to艣ci pami臋ci operacyjnej przez poszcze-
> g贸lne modu艂y systemu.

Ale czy nie kosztem ich trzymania w swapie?
Jak w og贸le z intensywno艣ci膮 korzystania z dyskowego swapa? Mam nadziej臋, 偶e
zmala艂a...

> 2) Okresowa deduplikacja zawarto艣ci stron pami臋ci, szczeg贸l-
> nie przydatna przy wirtualizacji, ale te偶 daj膮ca co艣 w
> przypadku oprogramowania tworz膮cego w pami臋ci powtarzalne
> obszary.

Co to oznacza?

> 3) "Nietykaj膮cy" arbiter w膮tk贸w, potrafi膮cy usypia膰 procesory
> nawet na setki milisekund, a nie - jak w Windows 7 i star-
> szych - na maksymalnie kilkana艣cie (w testach, kt贸re wi-
> dzia艂em, przek艂ada si臋 to zauwa偶alnie na zu偶ycie energii i
> czas pracy na zasilaniu bateryjnym).

I ni偶sza temperatura rdzeni?

> Nie zmienia to faktu, 偶e Windows 8 mi si臋 nie podoba w prze-
> ciwie艅stwie do "si贸demki" (aczkolwiek pewnie z czasem, gdy
> upowszechni膮 si臋 narz臋dzia likwiduj膮ce "Metro" i tworz膮ce
> klasyczne 艣rodowisko pracy

Classic Shell chyba dzia艂a pod 8. Chodzi o takie co艣, czy o co艣 wi臋cej?

A czy zrobiono w 8 wreszcie co艣 z takimi zjawiskami, kt贸re wkurzaj膮 od bardzo
wielu lat i wersji, np. "zamra偶anie" praktycznie wszystkiego w momencie w艂o偶enia
do nap臋du no艣nika optycznego i inne sytuacje, o ile wiem zwi膮zane z I/O gdzie z
powodu jednego procesu dos艂ownie wszystko zamiera?

Czy zroiono co艣 z bezmy艣l膮 obs艂ug膮 HDD w przypadkach, gdy do dysku odwo艂uje si臋
(intensywnie) wi臋cej ni偶 1 program w tym samym czasie? Czy nadal w艣cikle
konkuruj膮 opwoduj膮c szalone machanie ramieniami g艂owic dysku? Nie wpadli na
pomys艂 sensowniejszego dzielenia si臋 czasem dost臋pu?

I ostatnie ju偶 pytanie - czy s膮 jakie艣 sensowne powody dla kt贸rych Win8 wydano
tak偶e w wersji 32-bit?

Dzi臋ki,

latet