Re: Jaki Windows na domowo/biurowy serwer?

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Fri, 02 Nov 2012 15:21:54 +0100

W dniu 2012-11-02 14:32, Mr Misio pisze:
> Ale w ten sposób, jak piszesz to *mogą* się też pojawić potrzeby, zeby
> robil kawe w czasie pracy badawcej :)
Ale ta praca badawcza, to nie jest jakaĹ› mrzonka, tylko realna potrzeba,
która pojawi się zapewne w przeciągu paru miesięcy. I co? Teraz NAS, za
chwilÄ™ komputer do gromadzenia danych?

> Czasem jest sens :) Sa albo rozwiazania uniwersalne albo dedykowane.
> Uniwewrsalne i "wszystkomogace" sa drogie w utrzymaniu (zarzadzanie,
> zuzycie energii). Wszystkorobiace maja tez jedna wade, jak padnÄ…, to
> pada wszystko.
> Dlatego warto dywersyfikowac (czy jakos tak) sprzet ;) Lub zapewnic
> redundacjÄ™.
Aaaaa. Czyli w małym biurze mam dywersyfikować rozwiązania? No to zacznę
się chyba zastanawiać nad zakupem szafy 42U i na pewno się ją czymś
zapełni. Serwer do pasjansa, do painta, macierz do backupu, UPS,
zarzÄ…dzalny switch itd itp :->

> Dlatego na poczatku trzeba okreslic co sprzet ma robic i w jakim
> zakresie ma byc nieawaryjny, a w jakim moze byc.
No i właśnie określiłem. Podstawy to SMB/CIFS, za jakiś czas baza danych
i aplikacja do jej zapychania. Ta druga opcja wymaga działania 24h/dobę,
dobrze by było, gdyby dane nagle nie wyparowały przy awarii dysku, stąd
pomysł na HP MicroServer, w który można zapakować do 4 dysków, zrobić
mirroring itp. Do tego sprzęt jest mały i cichy, kosztuje tyle co lepszy
NAS.

--
Pozdrawiam
Maciek