Re: soft do powiekszania partycji (systemowej)

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue, 11 Sep 2012 16:21:10 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> czy mozecie podpowiedziec mi naprawde skuteczny, sprawdzony realnie soft
> do
> wykonania takiej operacji: powiekszenie partycji systemowej bez utraty
> (przynajmniej teoretycznie...) danych?
>
> Do tej pory:
>
> portable Norton Partition Magic 8.0.

Można, pod warunkiem bezwzględnego zachowaniazasad "BHP" - czyli zwłaszcza
100% sprawność systemu plików.

> - niby prosta droga wizardem ("resize a partition"): proste pokazanie C:
> systemowej do powiekszenia kosztem wskazanej D: (partycja na ktorej tylko
> instalowane sa programy),a konczy sie wprawdzie zaplanowanym rebootem, ale
> efekt żaden, partycje jakie byly, takie są.

Najpierw oczywiście miejsce, a potem rozszerzamy.

> Zapewne cos robie nie tak... Moze najpierw nalezy wykroic wolna przestrzen
> D:...

Nie inaczej. Każdym programem tak się robi, że najpierw miejsce dla
rozciągnięcia, a potem sama czynność. To będą 3 kroki - obkurczenie
sąsiedniej partycji, jej przesunięcie, a na koniec rozciągnięcie właściwej
partycji.

> Nie chce juz kombinowac eksperymentalnie. Sie jeszcze cos posypie
> elegancko.
> Jak przed chwilą z kolei z
>
> portable Paragon Partition Manager 11 SE Pers. Edition:
>
> po boot wykonal elegancki i permanentny bluescreen z info o braku jakiejs
> paragonowej dll. Uratowala ostatnia dobra konfiguracja systemu.
>
> macie jakis sprawdzony na wlasnej skorze soft do powyzszego?

Nazwa już padała - tu masz link:
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Tym programem to, co chcesz, zrobisz online.
(Samo rozciągnięcie online partycji, takżesystemowej, zrobisz systemowym
DISKPARTem, jeśli będzie miejsce na to, ale - z doświadczenia - nie polecam,
potrafi rozciągnąć samą partycję, bez rozciągnięcia systemu plików, a wtedy
masz problem. Nie stracisz danych, system nadal będzie się wczytywać, ale
stracisz kupę miejsca, którego w prosty sposób nie odzyskasz, bo system
plików nadal będzie działać na obszarze, na jakim działał do tej pory, a
nowy poleży odłogiem. Da się to zrobić, ale jest nieco czasochłonne)