Re: soft do powiekszania partycji (systemowej)

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Tue, 11 Sep 2012 23:26:12 +0200

Anerys in news:504f48d7$1_at_news.home.net.pl
[..................]
> Najpierw oczywiście miejsce, a potem rozszerzamy.
> Nie inaczej. Każdym programem tak się robi, że najpierw miejsce dla
> rozciągnięcia, a potem sama czynność. To będą 3 kroki - obkurczenie
> sąsiedniej partycji, jej przesunięcie, a na koniec rozciągnięcie
> właściwej partycji.

Zalozmy, ze biore "jakis" partycjoner, sa w sumie podobne.
Jest C: --------- D: ---------- E:
Chce zwiekszyc C: kosztem E:
ppm na C: i "resize", i mam dla C: "before" i "after" = 0, a musze miec cos
>0 na "after", czyli wziac to z... D? ale D nic nie ma "before"... Wiec
najpierw przekazac wolna przestrzen z E do D...
Szalenstwo :)

Jesli mozesz: pls w punktach, algorytmowo, da sie w paru slowo-punktach :)
dzieki.

> Nazwa już padała - tu masz link:
> http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
> Tym programem to, co chcesz, zrobisz online.

poki co, sprobowalem czyms innym ->
http://www.dobreprogramy.pl/AOMEI-Partition-Assistant-Home-Edition,Program

juz po robocie. Jakby lekka rewelacja.... W minute po instalacji wiadomo
bylo,ktorym wizardem dzialac. Super operacja "allocate free space": dla
pokazanej partycji bierze wyznaczona wielkosc wolnej przestrzeni od dowolnej
innej wskazanej partycji i o tyle powieksza.
5 minut dzialania i systemowa powiekszona.

Poki co wszystko dziala OK.

Jest tylko jedno "ale" (niżej) i z powodu tego "ale" jest pytanie: jakim
innym softem lekko calosc podreperowac/"wygładzić" z powodu ponizszych
bledow sektorowo-geometrycznych?

To "ale" jest takie:
-------------------------
po powiekszeniu partycj systemowej tylko uruchomilem - tak "dla zabawy" -
inne partycjonery i dokladnie tylko jeden, portable Norton Partition Magic,
od razu cos wyczaja i daje info, że:
- partition's drive letter cannot be identifed
- & disk error were detected
- & disk geometry error(s)were detected
  Error #105: Partition didn't begin on head boundary.
  ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 22.
  Error #106: Partition didn't begin on head boundary.
  ucBeginSector expected to be 1, not 17.
  Error #105: Partition didn't begin on head boundary.
  ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 22.
  Error #106: Partition didn't begin on head boundary.
  ucBeginSector expected to be 1, not 17.

A wszystko niby działa OK... Ale jakimz innym softem troche to podreperowac?

JAKBY KOGOŚ INTERESOWALO - OTO DOKLADNIEJ BŁĘDY:
===========================================================================================================
Disk Geometry Information for Disk 1: 91201 Cylinders, 255 Heads, 63
Sectors/Track
System PartSect # Boot BCyl Head Sect FS ECyl Head Sect
StartSect NumSects
===========================================================================================================

[....................]

Error #105: Partition didn't begin on head boundary.
  ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 22.
Error #106: Partition didn't begin on head boundary.
  ucBeginSector expected to be 1, not 17.
[................]
[...]

Partition Information for Disk 1: 715,402.4 Megabytes
Volume PartType Status Size MB PartSect # StartSect
TotalSects
C: NTFS Pri,Boot 12,284.0 0 0 63
25,157,727
D: NTFS Pri 10,243.9 0 1 25,159,192
20,979,488
E: NTFS Pri 692,880.9 0 2
46,124,0171,419,020,048

Error #113: Primary partition starting at 46124017 overlaps previous
partition.