Re: cuda z partycjami?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Mon, 10 Sep 2012 17:37:20 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> przemyslenia nocne: przypomnialem sobie, ze jakis czas temu odpalilem
> tytulem sprawdzenia "jak to działa" pewien szacowny,acz niewielki program
> typu "mbr" do recordow, zdaje sie, ze backup recordu - dzialal dziwnie: po
> uruchomieniu nic nie widac,a cos szumi w tle, zero mozliwosci dojrzenia

Już lepiej zwykłym diskeditorem DOSowym zaznaczyć obszar i wyeksportować na
dyskietkę, czy inny dysk... Chyba bezpieczniej.

> czegokolwiek, wiec... kill process viewerem. Musial wlasnie wowczas
> namieszac. Swoja droga - idiotyczny program,ktory bez ostrzezenia, itd
> itp.

Dobrze, że geometrii nie pomacał, bo mam podstawy obawiać się, że konwersja
extended-primary przy złej geometrii to możliwość kłopotów.
Niestety, niektóre programy tak mają. Jako bonus podam, że najgorszym
programem, który robi istotną zmianę całkowicie po cichu, bez zezwolenia
użytkownika,, choć innego typu, jest... Windows 2k i XP napewno, a zapewne i
wyższe też... Jeśli podpinamy dysk z partycją NTFS w wersji poniżej 3.0, to
system cakowicie bez pytania podmienia go na trójkę, co np. w przypadku NT4
z servicepackiem poniżej 6, spowoduje, ze system już nie wstanie. Samo
podpięcie... trzeba pokombinować, aby "ikspek" nie uszkodził tego.

> i juz po napisaniu posta poprzedniego nocą -> proste olsnienie: oczywiscie
> wykonalem spod ppm logical -> primary za pomocą EASEUS Partition Master.
> dwie minuty roboty.

No i super, ze zadziałalo, nie trzeba już rzeźbić :)
Spradź jeszcze, czy między partycjami nie ma 8MB dziur, warto je załatać,
choć to tylko 8MB... ale bardziej elegancko wygląda bez dziur. Jednak na
dzisiejsze czasy jest to już tak niewiele, że można odżałować...