Re: GRX295, Windows 7 x64 i notoryczne restarty sterownika

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Mon, 3 Sep 2012 17:56:25 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Na ogół z różnej maści okołokomputerowymi problemami poradzić jestem w
> stanie samemu, bądź tylko z pomocą Google. Niestety - z tym, co się
> ostatnio
> u mnie wyprawia, walczę od czwartkowego popołudnia i nie widzę nawet
> cienia
> skutecznego rozwiÄ…zania problemu. :(

Sprawdziłbym - czy chipset/procesor karty ma należyte chłodzenie (bardziej,
niż czy na wiatraku jest kurz - czasem fabryczna pasta twardnieje, kruszy
się, takie tam, na szybko można rozmieszać zaschniętą pastę z odrobiną
oleju, lepiej, albo spirytusu, gorzej, bo spiryt średnio się miesza z
fabryczną pastą). Przy zły styku radiatora z rdzeniem ten może nagrzać się
tak szybko, że urządzenie może nie dać rady skończyć inicjalizacji.
Czy pamięć karty nie uszkodziła się, np. Video Memory Stress Test, czy
jakimÅ› innym w miarÄ™ dobrym.
Czy złącza się nie popsuły (może wystąpić nagle) i trzeba przeczyścić
(syfieją - tlenki - nawet te normalnie odkurzane), lub poprawić (bo np. w
końcu po milionach mikroruchów - tupie się w podłogę, budynek rezonuje od
ruchu ulicznego, głośna muzyka, także od sąsiadów)
Czy kondziołki na karcie nie wybujały (znaczy się, czy kondensatory nie
spuchły, obejrzyj też płytę główną, to ona może problemować)
Czy zasilacz daje dobre napięcie, a przede wszystkim - stabilne, nawet jeśli
mieści się "w granicach prawa" i się waha, system moze dziczeć. Przy
okazji - niektóre karty są dodatkowo zasilane - wtyczki na karcie, siedzą
dobrze, dają napięcie?
(odchyłki napięć - 5 i 12V po +- 5%, 3.3 +-3%)

Tyle na razie, Piotr dobrze sugeruje, że pl.comp.pecet lepiej pomoże - ja
też widzę tu problem sprzętowy.

Uszkodzenie może byc takie, że tester może nic nie pokazać (miałem 10x
memtestem naokoło (sprawdź nim RAM przy okazji), nic nie pokazał, a kość
była padnięta), lub wywalać od razu z restartem, bądź zwisem. Miałem też
dysk, który testowany na wszelkie możliwe sposoby wykazywał, że jest
sprawny, a system mi się losowo rozpieprzał w drobny mak. (dysk też
sprawdź - nośnik) Uszkodzenie ujawniło się po ponad roku dociekania... I to
zupełnie przypadkiem (po archiwizacji dane nie chciały się odtworzyć -
przekłąmanie przy najprawdopodobniej zapisie powodowało ich bezużyteczność),
wtedy ukierunkowałem badania i trafiłem. Dysk poszedł do gazu.