Re: RAM, pagefile, PAE

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sat, 23 Jun 2012 17:00:28 +0200

Robert Winkler in news:js4jsd$i4$1_at_inews.gazeta.pl
[...........]
> Masz więc Sandy Bridge z i3-2350M, gratuluje,

gratulujesz, poniewaz bo? :)

> kupiłeś procesor ze zintegrowanym GPU Intel HD Graphics 3000
> o nim pewnie mówiłeś wspominając grafice z 256 MB ramu.

dokladnie tak jest i zakladalem,ze ta karta ma tak mala wlasna pamiec, ze
zdaje sie od razu siega do ramu-u...

> Zapomniałeś jednak wspomnieć że laptop ten posiada także drugi układ
> graficzny
> GeForce GT 520MX z własną pamięcią 1 GB.
> Ona też potrzebuje miejsca z pierwszych 4 GB przestrzeni adresowej
> nawet jeśli z niej nigdy nie skorzystasz.

nie, nie zapomnialem dodac :) raczej blednie zalozylem,ze skoro tej karty
NIE UZYWAM, to jakby jej nie bylo. Widocznie tak nie jest.
Otoz ona jak wiadomo dziala na w7 na przyklad, z uwagi na technologie nvidia
optimus nie dziala na xp, nie ma nawet w ogole sterownikow na xp.
A poniewaz mam xp - dziala tylko karta zintegrowana intelowska.

czyli rozumiem, ze gforce zabiera cos tam z pamieci....

(tak btw: jakim narzedziem,softem mozna precyzyjnie podejrzec, ktory
podsprzet laptopa oraz ile zasobow zabiera? nawet jesli nie jest w systemie
zameldowany sterownikowo)

> W takim wypadku 2.6 GB pozostawione dla systemu to naprawde dobry wynik.

no dobrze, to jak ten wynik poprawic?
czyli - skoro nie jest w xp w ogole uzywana gforce - jak ja skutecznie
_wylaczyc_ ?
w biosie nie widze takiej mozliwosci, zero w tej sprawie opcji.
Jakis soft do tego sluzy...? nie sądzę... skoro man. urzadzen nawet nie
widzi, ani zadne inne "everesty".
ale pytam, bo warto ja wylaczyc, niech czeka na w7...

dzieki za wyjasnienie sprawy.