Re: RAM, pagefile, PAE

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Sat, 23 Jun 2012 16:29:27 +0200

> to jest ten laptop
> http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/4376374_techniczne
> a plyta taka:

[...]
> North Bridge Intel Sandy Bridge Revision 09
> South Bridge Intel HM65 Revision B2
> CPU
> Name Intel(R) Core(TM) i3-2350M CPU @ 2.30GHz

Masz więc Sandy Bridge z i3-2350M, gratuluje,
kupiłeś procesor ze zintegrowanym GPU Intel HD Graphics 3000
o nim pewnie mówiłeś wspominając grafice z 256 MB ramu.
Zapomniałeś jednak wspomnieć że laptop ten posiada także drugi układ
graficzny
GeForce GT 520MX z własną pamięcią 1 GB.
Ona też potrzebuje miejsca z pierwszych 4 GB przestrzeni adresowej
nawet jeśli z niej nigdy nie skorzystasz.
W takim wypadku 2.6 GB pozostawione dla systemu to naprawde dobry wynik.

> [...]
> [...]
>

> czy mowiac prosto: pewne sprawy, ktore umozliwia PAE - dzialaja w xp, ale
> akurat NIE obsluga pamieci tak, by widzialo naprawde i bez bledu cale 4
> giga?
> no to nie rozumiem, bo nizej piszesz:

> czyli jednak PAE jest aktywny i dla widzenia 4 giga...? Alez mnie te
> ograniczenia lic. nie przeszkadzaja, niech tylko zobaczy prawidlowo 4
> giga...

Musi być aktywny, ponieważ aby działał DEP system potrzebuje
aby procesor obsługiwał bit NX w tablicy stron
poczytaj sobie: http://en.wikipedia.org/wiki/NX_bit

Mimo że PAE jest aktywne, manager pamięci w Windows nie jest w stanie
zaadresować pamięci znajdującej się powyżej licencyjnej granicy 4
gigabajtów.
Potrzeba do tego albo systemu 64-bitowego,
albo Windows Server Enterprise Edition lub Datacenter.

Systemy operacyjne inne niż Windows nie muszą mieć takiego ograniczenie
i równierz w trybie 32-bitowym mogą uzystać dostęp do całej pamięci.

___
Robert