Re: RAM, pagefile, PAE

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun, 24 Jun 2012 03:44:56 +0200

1634Racine <1634_at_Racine.pl> napisał(a):
> Grzegorz Niemirowski in news:js3di0$s5d$1_at_news.icpnet.pl
> [.............]
> rzuc prosze okiem na moj post odpowiadajacy Robertowi Winklerowi

Widzę, że Robert już wszystko wyjaśnił.

> musze te wiedze jakos pogodzic z tym, co napisal byl w watku R.Winkler:
> "Windows obsuguje PAE i tryb ten jest aktywny."

Skrót myślowy, chodziło o obsługę powyżej 4GB, jak pisał Robert.

> ale co "e jak?"...

Chyba coÅ› zjada polskie literki.

> e xpsp3 zajmuje. oraz wszystko to, co doinstalowane zwyczajowo do
> systemu. okupuja wspolnie 5 giga.
> na partycji systemowej sformatowanej w ntfs.
> ktora to partycja jest wielkosci = 10 giga,
> ergo: 50% wolnego miejsca.

Teraz czaje :) W każdym razie rozmiar Windowsa na dysku nie przekłada się na
zapotrzebowanie na pagefile. Liczy się tylko dostępny RAM i zapotrzebowanie
ze strony systemu i aplikacji.

> btw:
> moze nie ma znaczenia dla wielkosci tworzonego przez system pagefile.sys,
> ile wolnego miejsca jest jeszcze na partycji, moze ma, nie wiem, podalem.
> mnie zastanawia wielkosc pagefile i czy aby z pewnoscia taki powinien
> byc, ale jesli to wiedza spekulacyjna, to nie ma o czym mowic.

Tzn nie ma sensu zakładać, że wielkość ustawiona przez windows jest jakaś
strasznie zła. I generalnie ustawienie automatycznie sprawdza się w
większości przypadków.

> wlasnie to mnie zastanawialo, ze pierwsza sprawa ktora zobaczylem, TU PO
> zainstalowaniu xp, jeszcze przed sp3, jeszcze przed uruchomieniem jakichs
> waznych, mniejszych,wiekszych, jakichkolwiek programow, procesow, bylo
> owe 2 giga pagefile.sys.

Przecież nie będzie się powiększać przy uruchomieniu każdego procesu a tym
bardziej przy każdej alokacji pamięci wykonywanej przez dowolny proces. Musi
być jakiś zapas.

> czyli uwazasz, ze plik wymiany o stalej wielkosci rozsadnie wyznaczonej
> - to bzdurne rozwiazanie. Czyli co? dac systemowi samemu,dynamicznie go
> tworzyc? przyjmuje do wiadomosci poglad.

Absolutnie nie twierdzę, że bzdurne. Zastanawiam się tylko, co chcesz
konkretnie osiągnąć, bo przeróżne manipulacje opisywane w necie niewiele
dają. Przy stałym rozmiarze musisz go określić monitorując system przez
dłuższy czas, jak pisał Robert.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/