Re: [lame][xp] instalacja nadprawcza (nadpis na systemie)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed, 13 Jun 2012 13:33:55 +0200

" alter amonu" napisał:

> zastanawiam sie czy gdybym nadpisal - zainstalowal system
> na tym systemie to wykasuje mi jakies dane - czy np
> wyczysci rejest?

Instalacja naprawcza - o ile nie pomylisz się w wyborze rodzaju instalacji -
zachowuje wszystkie zainstalowane programy i ich ustawienia a także
sterowniki, o ile nie były pobierane z WU/MU jako uaktualnienie systemu.
Zachowuje także dokumenty, zarówno te trzymane w MD, jak i w innych
lokalizacjach partycji rozruchowej. To tyle dobrych wieści. Zła wiadomość
jest taka, że backup dokumentów i ustawień np. poczty trzeba wykonać
niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reinstalację, czy nie. Druga zła
wiadomość - instalacja naprawcza przywraca pliki systemowe w wersji takiej
jak na płytce, co oznacza, że zaraz po tej operacji trzeba zajrzeć z ręki
lub automagicznie na Windows Update (lub lepiej na Microsoft Update), gdzie
czekać będzie dobrze ponad setka aktualizacji krytycznych z IE8 na czele. A
potem service packi do aktualizacji, poprawki do service packów i
uaktualnienia do aktualizacji - zabawa praktycznie na cały dzień z
kilkunastoma restartami po drodze, zwłaszcza jeśli wybierze się aktualizację
tzw. niestandardową, z WMP11, Windows Live, Security Essentials i całym
bałaganem .Net.
Powodzenia.

JoteR