Re: Windows 8 beta

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 7 Mar 2012 23:16:58 +0100

Dnia Mon, 5 Mar 2012 22:09:52 +0100, Latet napisał(a):

> Zainstalowałem, ale bawiłem się tym mniej niż pół godziny.

Kilka dni poużywałem.

> 1. Załamało mnie to coś wielkie, zielone zamiast pulpitu. WTF?!?!?

Menu Star w wydaniu Metro. Kolory sobie można pozmieniać. ;D

> 2. Z trudem doszedłem do tego, jak się przełączyć na normalny pulpit, ale nawet
> wtedy coś było nie tak - nie widziałem "na pasku" działających aplikacji.

Po przejściu do klasycznego dekstopu pasek wyświetla się niemal całkowicie
normalnie. Niemal, bo po pacnięciu w przycisk Windows na klawiaturze znowu
wraca się do Metro. Ale Stardock już na to lekarstwo ma:
http://www.stardock.com/products/start8/

> 3. Nie umiałem zamknąć działających aplikacji.

Alt+F4

> 4. Miałem problemy z opuszczeniem aplikacji działających full-screen (czułem się
> jak dawniej w grze DOS-owej, której nie umiem zakmnąć).

Full screen w sensie - pełnoekranowo na Metro? Alt+F4. :D

> Tak więc moje pierwsze wrażenia - Win8 to jakiś dziwoląg i koszmarek.

Przede wszystkim takie rozbicie na - niejako - dwa interfejsy mętlik
wprowadza konkretny. Przyznam szczerze, że jakoś tak… no niespecjalnie mi
Metro do gustu przypadło. Na tabletach / smartfonach może będzie
rzeczywiście bardzo wygodne, ale na komputerze to tak średnio wesołe uczucia
we mnie budzi.

> Oczywiscie zdaję sobie sprawę, że złe wrażenia wynikają w dużej części z mojej
> niewiedzy i jakby mi ktoś pokazał jak pod Win8 zrobić to, czego zrobić nie
> umiałem, to pewnie czułbym się tam tak samo jak pod Win7 (czyli średnio - Win7
> używam gdy musze, normalnie nadal jadę na XP).

Zmiany są jednak dość spore. Ładnych parę minut szukałem pstryczka do
zamknięcia systemu. ;D Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Consumer Preview
używałem ze cztery dni. Działała stabilnie, nie wykrzaczyła się ani razu,
nie zauważyłem specjalnych różnic w szybkości działaniu czy zajętości
pamięci w porównaniu z Windows 7. Kilka usprawnień jest miłych (choćby
Menedżer Zadań), ale podejrzewam, że pod adresem wstążki w Eksploratorze
Windows, to będą joby latały…

[ Chęć do reformowania mężczyzny jest tym, czemu nie potrafi się oprzeć    ]
[ żadna kobieta.          (Bernard Samson, Len Deighton "Mecz w Londynie") ]