Re: Windows 8 beta

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue, 6 Mar 2012 23:06:45 +0100

Dnia Tue, 06 Mar 2012 08:04:53 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

> 1. Zauważ, że twój przedpiśca przespał ten moment, kiedy komputer z
> bardzo poważnego urządzenia, obsługiwanego pzez kapłanów informatyki,
> zmienił się w narzędzie do rozrywki, obsługiwane przez kogokolwiek.

Ja tam się bardzo cieszę z tego, że komputery obsługuje ktokolwiek. Tak
często wychodzą z założenia, że to tak jak z czymkolwiek innym (czytaj:
przypieprzysz młotkiem, to zadziała), że dzięki temu mam sporo zajęć w
doprowadzaniu tak traktowanego sprzętu i software'u do stanu używalności.

> 2. A już bardzo znaczące jest, w jego przypadku, usilne ignorowanie
> zewnętznych klawiatur, myszek i monitorów oraz stacji dokujących.

Podobna mantra, jak swego czasu w dyskusjach graczy PCtowych i konsolowych…

> 3. Windows widać dostał sporego kopa w dupę od Appla i też zauważył,
> że dla sporej części użytkowników ważna jest prostota,
> użytkownikoodporność i wygląd. Nawet kosztem funkcjonalności.

Microsoft nikomu jeszcze pozwów nie słał, że wyprodukował soft podmieniający
np. wstążkę z Office 2007 / 2010 na klasyczny interfejs. Tak samo po wydaniu
Consumer Preview Windows 8 już Stardock zapowiedział soft, na swój sposób
przywracający klasyczne Menu Start. Myślisz, że nie będą mieli klientów?

> Mnie ciekawi tylko to, jak MS rozwiąże problem wstecznej kompatybilności
> przy dużej zmianie architektury - rozszczepi linie Windowsów na dwie czy
> w końcu oleje wsteczną kompatybilność (a może to zrobić bez problemu bo
> klienci mogÄ… uciec tylko do Appla).

Musi w sporej części rozszczepić - na ARMach kodu x86 nie uruchomisz. W
drugą stronę podejrzewam, że też, choć może akurat na klasycznych
komputerach da się to załatwić wirtualizacją w stylu XP Mode z Windows 7
(choć będzie to bardziej upierdliwe).

[ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać.   ]
[                                          (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]