Re: Windows 8 beta

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Tue, 06 Mar 2012 13:13:14 -0500

On Tue, 06 Mar 2012 18:40:35 +0100, Grzegorz Krukowski
<registered.user_at_op.pl> wrote:

>MakOS jest dostępny tylko pod Makówki. To że drapiąc się prawą ręką
>przez lewe ucho da go się uruchomić na każdym innym PC to wiem, ale
>oficjalnie jest tylko na Makówki. W Apple musiałaby nastąpić spora
>zmiana priorytetów aby udostępnić MakOSa na na dowolnego PC.

fakt. sam tego probowalem, niby sie, da (tak jak na ipodzie
zainstalowac linuxa), ale to zabawa zupenie nie warta zachodu i raczej
dla maniakow. co ciekawe, ze chyba 4 lata temu DELL wyszedl z
informacja, ze bedzie sprzedawal, pewien model (nie pamietam nazwy), z
dual bootem i mozliwoscia natywnego odpalenia OSX. tem model sie
ukazal, ale bez takiej mozliwosci (za to DELL wrzucil linuxa jako
opcje). dwoch moich kumpli, twierdzilo, ze dalo sie na nim
zainstalowac OSX stosunkowo latwo, ale to programisci hardware'owi,
wiec, to co dla nich oznaczalo "stosunkowo latwo", dla mnie moglo
znaczyc niewykonalne, wiec juz nawet tego nie probowalem.
wyglada jednak na to, ze ta praktyka nieudostepniania systemu na inne
platformy sprzetowe, jakos dziala dla tej firmy od lat. zobaczymy jak
to dalej bedzie, choc nie widze takiej mozliwosci, kiedy polityka
posegmentowania firmy i tajemniczosci, nawet wewnatrz samej firmy
rosnie, podobnie z zyskami i udzialami w rynku. <rs>