Re: Windows 8 beta

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 03 Mar 2012 - 21:29:02 MET

W dniu 02.03.2012 12:05, Wojciech "Spook" Sura pisze:
> Microsoft Tiles. Albo Microsoft Metro :) Prawdę mówiąc, zrobienie systemu - hybrydy jest IMO durnym pomysłem. Lepiej było na jednym core postawić dwa shelle - jeden pod tablety, drugi pod desktopy.

Najbardziej mnie ciekawi to, że Microsoft sam się zapędził
w rozbijanie spójności interfejsu użytkownika. Kiedyś Win-
dows wydawało się ostoją spójności interfejsu, w szczegól-
ności w porównaniu z niezmiernie różnorodnymi graficznie
platformami takimi jak MS-DOS, Amiga Workbench czy rozmaite
systemy bazujące na X Window System. W zasadzie jedynie Mac
OS cechował się wyższą spójnością. A potem? Biblioteka pól
dialogowych 3D rozbiła spójność w Windows 3.x. Windows 95
wprowadziło kilka różnych kategorii wyglądu. W Windows XP
poszerzono to (nie wszystkie aplikacje dostawały wygląd
Luna), a od Visty w górę jest jeszcze gorzej. Teraz dojdzie
do tego rozgraniczenie między aplikacje Metro i pulpitowe.

Pomijam już przy tym kolejne wersje Office, których aplika-
cje wyglądają całkiem inaczej, niż reszta systemu i progra-
mów.

Wszystko, wydaje mi się, tylko w imię stworzenia jednej plat-
formy systemowej dla telefonów, tabletów i komputerów, co
jest według mnie nierealnym, utopijnym pomysłem. Każde z
zastosowań jest inne i wymaga odmiennego interfejsu użyt-
kownika. Ktoś chyba zapomniał, że LCARS ze Star Treka pow-
stał tylko dla efektów i w praktyce byłby nieczytelny, nie-
ekonomiczny i nieefektywny :)

|                 |  Politechnika Śląska                   |