Re: Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 26 Feb 2012 - 18:23:22 MET

Dnia Sun, 26 Feb 2012 07:59:11 +0100, To Ja napisał(a):

> [...]
> i czytelne jak z czytnika grup.
> Nie wiem jednak dlaczego nie widać ich w czytniku grup, w moim przypadku
> w OE6. Żadnych blokad co do wyświetlanych newsów nie ustawiałem.
> Wszystkie inne newsy są widoczne - sprawdziłem.
>
> Wygląda na to, że muszę tam zaglądać żeby sprawdzać czy nie ma jakiejś
> odpowiedzi od Ciebie. Chętnie to zrobię, bo zawsze czegoś interesującego
> można się od Ciebie dowiedzieć.
> Ciekawi mnie czy to dotyczy także innych grup, na które pisujesz.
> Przy innych grupach na odpowiednik w/w strony nie zaglądam i może coś

Ostatnio bardzo mało piszę na grupy. Zmieniłem priorytety w życiu.

A'propos tego zagubionego postu - nie widzę cancela, wg mnie post jest
wciąż dostępny. Zmień może serwer news na inny, np. na news.gazeta.pl.

> To że istnieją darmowe programy do wymazywania treści 35 razy trochę
> przeczy teorii, że jedyną przyczyną twierdzenia, że trzeba zamazywać
> wiele razy jest chęć zrobienia kasy przez firmy tym się zajmujące.

Założenia polityki DOD 5220 miały uzasadnienie w czasach, kiedy na rynku
królowały dyski MFM/RLL z małą gęstością zapisu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamazywanie_pliku

Rozmawiajmy o faktach, a nie o fantazjach.

We współczesnych napędach można wymazywać dane i po 1000 razy - efekt
tego działania będzie praktycznie taki sam jak po wymazaniu
jednokrotnym. Czyli, dane będą w praktyce nie do odzyskania.

Programy typu Eraser powstały po to, żeby ludziom ułatwić czyszczenie
dysków z wrażliwych danych. Nie każdy biegle obraca się w zaklęciach
wiersza poleceń. Warto też pamiętać, że ważne dane (np. certyfikaty)
mogą być zapisane także w obszarze MFT, który (jeśli ma być czyszczony
spod działającego systemu) wymaga specjalnego traktowania. Teoretycznie
można też co nieco wyciągnąć z zawartości sektorów uszkodzonych i
później zastąpionych przez sektory zapasowe (no ale to już jest
absolutnie marginalny problem. Sektor ma 512 bajtów wielkości, pojawia
się ich raptem kilka/dziesiąt podczas całego życia przeciętnego dysku,
tak więc szansa, że znajdzie się w nich jakaś sensowna informacja jest
bliska zeru).
Jeżeli ktoś życzy sobie pieniędzy za program czyszczący dane z takich
miejsc z dopracowanym interfejsem lub jakimiś unikalnymi funkcjami - to
ma do tego święte prawo. Ale straszenie DOD to zwykłe żerowanie na
naiwności i zwykłej niewiedzy potencjalnych klientów.

> Po słynnej wpadce p. Jakubowskiej było na ten temat sporo dyskusji
> i o ile dobrze pamiętam to nawet wśród fachowców zdania były podzielone.

Nie wiem o jakich 'fachowcach' piszesz ;-).

ZTCP informatyk Jakubowskiej nie wyzerował danych, a tylko sformatował
partycję. Z odzyskaniem tak "skasowanych" plików nieźle radzą sobie
dostępne w necie darmowe programiki.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/