Re: Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 26 Feb 2012 - 01:59:48 MET

Dnia Sat, 25 Feb 2012 22:54:10 +0100, To Ja napisał(a):

> Michał Kawecki radził mi tutaj by w celu wymazania
> powierzchni dysku nadpisać ją jeden raz zerami spod
> Linuksa np. instrukcją cat /dev/zero > /dev/hda.
> (News Michała pojawił się na tej grupie, a potem
> zniknął - dziwna sprawa).

Hm?
http://groups.google.com/group/pl.comp.os.ms-windows.winnt/browse_thread/thread/070ff04753b864c1/a70dc6b716e33acf?show_docid=a70dc6b716e33acf

> Przeglądałem Internet i tam także zamiast tzw. niskiego
> formatowania radzą zerowanie powierzchni.
> Nie rozumiem dlaczego takie jednorazowe nadpisanie
> zerami ma wystarczyć skoro program Eraser, którego
> kiedyś używałem, nadpisywał powierzchnię chyba 35
> razy i to było konieczne w celu pewności zamazania.

Takie pytania padały tutaj wiele razy. Żeby się nie powtarzać, odeślę
Cię do forum dla elektroników, gdzie poczytasz, że całe to straszenie
"odzyskiwaniem nadpisanych danych" służy li tylko nabijaniu kasy przez
producentów oprogramowania czyszczącego dyski.

M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/