Re: Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: To Ja <To_at_Ja.pl>
Data: Sat 25 Feb 2012 - 22:54:10 MET

Michał Kawecki radził mi tutaj by w celu wymazania
powierzchni dysku nadpisać ją jeden raz zerami spod
Linuksa np. instrukcją cat /dev/zero > /dev/hda.
(News Michała pojawił się na tej grupie, a potem
zniknął - dziwna sprawa).
Przeglądałem Internet i tam także zamiast tzw. niskiego
formatowania radzą zerowanie powierzchni.
Nie rozumiem dlaczego takie jednorazowe nadpisanie
zerami ma wystarczyć skoro program Eraser, którego
kiedyś używałem, nadpisywał powierzchnię chyba 35
razy i to było konieczne w celu pewności zamazania.

Pozdrawiam