Re: Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed 22 Feb 2012 - 10:19:49 MET

Użytkownik "wozniak grzegorz" <grzes@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ji22ij$4vt$1@inews.gazeta.pl...

> Zapewne te partycje to ntfs i dlatego nie możesz tam pisać spod knoppixa,
> jeśli nie masz tam nic ważnego sformatuj partycje na fat32(polecenie
> mkdosfs z linii komend) i wtedy zamontuj, lub użyj pendrive/dysk usb
> sformatowany w fat32.
>
> PS. fat32 nie obsłuży ci plików powyżej 4GB.

Knoppix - nie zamontujesz NTFS do zapisu?
OIDP, ma tę opcję, tylko włącza się ją oddzielnie, po zamontowaniu woluminu.
Ja włączałem i działało. Choć wszelkie takie operacje robiłem/robię raczej
spod Ubuntu, jeśli trzeba Linuxa.
FAT32 a 4GB? to prawda - 4GB-1. Ale taki exFAT, aka FAT64 (choć struktura
FAT jest nadal 32-bitowa), już bezproblemowo pozwoli na więcej. W FAT32, dla
bezpieczeństwa danych, mimo max. rozmiaru pliku 4GB-1, nie należy
przekraczać rozmiaru 4GB-128KB (przejdzie do 4GB-32KB, ale tego nie
sprawdziłem dostatecznie dobrze).