Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: To Ja <To_at_Ja.pl>
Data: Tue 21 Feb 2012 - 23:47:58 MET

Witam i bardzo proszę o pomoc.

Zepsuł mi się NTFS na HD z dużą ilością plików.
Sporo z tych plików jest dla mnie ważnych.
Chcąc je uratować używam Knoppixa 5.0.1
i zapisuję potrzebne pliki na płytki DVD.
Metoda ta jest skuteczna, ale dosyć żmudna.

Najlepiej byłoby przepisać potrzebne pliki na dysk
zewnętrzny USB, jednak nie potrafię tego zrobić
przy pomocy Knoppixa. Otrzymuję komunikaty
o niemożności kopiowania lub przeniesienia.
Ustawiłem permissions i usunąłem zaznaczenie,
że dysk docelowy jest read-only, ale nie pomogło.

Proszę o informację jak to zrobić przy pomocy
Knoppixa (może jeszcze coś trzeba ustawić) lub
jak to zrobić jakimś innym, dostępnym narzędziem.

Pozdrowienia