Re: W7HPx64 - Problem z systemem (Schannel ?)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed 15 Feb 2012 - 00:39:30 MET

Użytkownik "cac" <cacup@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f3aea7d$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
> Zastanawiam się czy jest jakieś narzędzie, kktóre można zapuścić w
> systemie żeby sprawdziło co się dzieje w systemie lub z systemem podczas
> takowego "podwieszania" się aplikacji.

Pasuje mi to do objawów padania nośnika w obszarze zajętym przez plik
wymiany, lub jakiś ważny, często uzywany plik systemowy (badblock, lub
dostęp z dużym opóźnieniem), choć przyczyn moze byc więcej, po prostu to mi
pierwsze przyszło do głowy, zasugerowałem się też sytuacją, gdy badałem
zachowanie NT4 (taak, wieki temu) :) położonego rozmyślnie na woluminie z
uszkodzonym nośnikiem, co się wtedy działo. Sporo było błędów typu timeout
(ale nie nośnikowych, tylko systemowych), gdy system na czas nie dostał
potrzebnej porcji danych - na szczęście był cierpliwy i mimo komunikatów
działał prawidłowo. Intensywność sypania komunikatami błędów dość wyraźnie
zależała od konkretnej czynności, programu.

> Prosze o naprowadzenie na jakiś trop!

Z wiersza poleceń zadaj
chkdsk /r c:
gdzie w miejsce "c:" wstawiasz literkę właściwego napędu, lub punkt
montowania, gdy wolumin jest wmontowany w strukturę katalogów. Twój
przypadek to raczej możliwość pierwsza.
Zezwól systemowi na restart, sprawdzi przy ponownym wstawaniu, zorientuj
się, czy coś wyłapało. Zorientuj się, czy po badaniu występuje to nadal. Daj
znać, co wyszło, pokombinujemy dalej. W mniejszej skali może to wystąpić
przy wyjątkowo silnej fragmentacji systemu plików. Wprawdzie NTFS jest
znacznie mniej wrażliwy na problemy wywołane fragmentacją plików, nie jest
jednak wolny od tego, co wynika z samego faktu istnienia fragmentacji.
Zdefragmentuj więc wolumin, może to, nie musi, poprawić ogólną wydajność
sprzętu.

Jak powiedziałem - chkdsk (koniecznie), potm defragmentacja (defragmentator
może, nie pamiętam, jak to w W7 jest), sam wywołać sprawdzanie systemu
plików, ale raczej nie wywoła wersji z badaniem nośnika. Jak to pójdzie (w
tym czasie unikaj korzystania z innych programów m- szybciej i rzetelniej
skończy) , napisz o efektach, pomyślimy. Być może poproszę cię o wyniki
sprawdzenia SMART, to jak zrobisz pierwsze dwa sprawdzenia. Defragmentacja
nie jest niezbędna, ale jak ją zrobisz i zbadasz działanie systemu, to
będziemy mieć lepszy obraz sprawy - wyeliminujesz/ograniczysz tak wpyw
nadmiernej fragmentacji systemu plików.