Re: Jak zostać adminem systemów Windows?

Autor: Adam Wróblewski <adam9870_at_gmail.com>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 17:39:52 MET

On 6 Sty, 12:53, Szyk <szyk...@o2.pl> wrote:
> Witam
>
> Zainteresowałem się karierą jako administrator serwerów Windows. I tu od
> razu pojawia się problem. Bo mam dostęp do systemów Windows XP Home i 7
> Home Pemium, więc chyba nie ma Activ Directory - a znajomość tego to
> raczej konieczność. Więc:
> Czy jest możliwość nauki/zabawy AD na systemach Windows XP Home i
> Windows 7 Home Premium?
>
> Domyślam się, że dobry admin serwerów Windows musi znać coś więcej niż
> AD, więc mam pytanie:
> Co powinien umieć dobry (ale nie wybitny) admin serwerów Windows?

> [...]

Możesz zacząć od zabawy na maszynach wirtualnych. W Internecie można
pobrać wersje testowe (ograniczone ilością dni, a potem można
instalować na nowo itd. - do nauki w sam raz) Windows Server 2008/2008
R2.
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=11093
Polecam Ci np. program:

oraz poradniki:
http://www.altcontroldelete.pl/artykuly/virtualbox-tutorial-tworzenie-konfiguracja-i-uzytkowanie-maszyn-wirtualnych/
sam program: http://www.dobreprogramy.pl/VirtualBox,Program,Windows,13122.html
Uwaga: systemy 64-bitowe (a tylko w takiej wersji dostępny jest
Windows Server 2008 R2), będziesz mógł wirtualizować tylko jeżeli Twój
procesor posiada obsługę VT-x. Inaczej pozostaje nawet Virtual PC:
http://www.dobreprogramy.pl/Praca-z-programem-Virtual-PC-2007,Demonstracja,11289.html

Książki z serii np. Training Kit. Albo dokumentacja na Microsoft
TechNet. Polecam zainteresować się wdrażaniem. To nawet na systemach
klienckich się przydaje. W tym celu np. techit.pl oraz cykl artykułów
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Deploying-Windows-7-Part1.html

Forum WSS.pl: http://www.wss.pl/forum/watek/od-czego-zaczac,571519 -
cały dział Szkolenia i Certyfikacje. Można poczytać wybrane wątki, ze
szczególnym uwzględnieniem 'co robić? jak zacząć?".

Polecam też virtualstudy.pl (potrzebny dodatek Silverlight:
http://www.dobreprogramy.pl/Silverlight,Program,Windows,17716.html),
oraz TechNet Edge:
http://technet.microsoft.com/pl-pl/edge/ff524488
zwłaszcza Środy z certyfikatem
http://technet.microsoft.com/pl-pl/edge/ff832960?query=1&Category=Windows+7

Zawsze możesz zapytać na forum wss.pl. Jak coś, mozesz pisać na mojego
maila, jeżeli będę potrafił, to pomogę, jeżeli nie to odpiszę, żebyś
zapytał na forum.

Sporo napisałem, sporo masz do ogarnięcia, jeżeli chcesz.

Pozdrawiam. Jak coś to pytaj, tylko najlepiej na wss.pl (tam raczej w
przypadku takich pytań pojawiają się bardziej merytoryczne wypowiedzi).