Jak zostać adminem systemów Windows?

Autor: Szyk <szyk100_at_o2.pl>
Data: Fri 06 Jan 2012 - 12:53:14 MET

Witam

Zainteresowałem się karierą jako administrator serwerów Windows. I tu od
razu pojawia się problem. Bo mam dostęp do systemów Windows XP Home i 7
Home Pemium, więc chyba nie ma Activ Directory - a znajomość tego to
raczej konieczność. Więc:
Czy jest możliwość nauki/zabawy AD na systemach Windows XP Home i
Windows 7 Home Premium?

Domyślam się, że dobry admin serwerów Windows musi znać coś więcej niż
AD, więc mam pytanie:
Co powinien umieć dobry (ale nie wybitny) admin serwerów Windows?

Jakie książki o administrowaniu serwerami Windows byście polecili?

Czy są jakieś certyfikaty jakie powinien mieć dobry admin Windows Server?

Jakie są mniej więcej ceny tych certyfikatów?

dzięki i pozdro
Szyk