Re: Brak wifi na laptopie

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri 30 Dec 2011 - 00:48:24 MET

Dnia Thu, 29 Dec 2011 17:02:59 +0100, ikov napisał(a):

> Z routera - 192.168.1.10x - dlatego wszystko wygląda na poustawiane
> prawidłowo, bo stałego nie mam przypisane na połączeniu w lapku.

Szarpałem się z tym parę razy na komputerze stacjonarnym przy Viście x64,
jak i przy Windows 7 x64. Problem dawał o sobie znać szczególnie w sytuacji,
gdy router z jakichś powodów zostawał wyłączony, a komputer kliencki działa.
Router wstawał, kontynuował przesyłanie pakietów, rozpoczynał człowiek
pracę, a po jakimś czasie niejednokrotnie Windows sobie stwierdzał, że łączy
się do sieci o ograniczonym dostępie i wyjścia na internet nie ma. Co
ciekawe - jeżeli po braku komunikacji z routerem, jej wznowieniu i
rozpoczęciu transmisji jakiegoś pliku (np. download przeglądarką), to w
momencie, gdy Windows stwierdzał, że wyjścia na internet nie ma, dalej
pracowicie ściągał ten plik!

Rozwiązania problemu były mocno upierdliwe. Ustawienie „z palca” tego samego
adresu IP, adresu bramy, serwera DNS i maski podsieci temat załatwiały tak
mniej więcej na kilkanaście minut do godziny. Szarpania się było sporo,
dopiero grzebanie w opcji scalania / usuwania lokalizacji sieciowych i
wyrżnięcie sieci, do której aktualnie było się podpiętym i ustawionej jako
zaufana, pozwalało skonfigurować to od podstaw tak, żeby wreszcie działało.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie dogrzebałem się do jednoznacznej
metody wywołania problemu. Wobec czego z diagnozowaniem takowego też jest
cholera problem. :(

[ Alkohol nie rozwiąże twoich problemów. Ale z drugiej strony... mleko     ]
[ też nie.                      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]