Re: Windows 7 - problem z paskiem zadań

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu 29 Dec 2011 - 11:57:14 MET

Dnia Thu, 29 Dec 2011 02:34:47 +0100, Araneus Diadematus napisał(a):

> Bardzo możliwe, że w trakcie pracy nawet mimowolnie łapiesz ten pasek i
> przeciÄ…gasz go na drugi ekran.

Raczej niemożliwe gdyż mam włączone autoukrywanie a także opcję "zablokuj
pasek zadań".

> Właśnie sprawdziłem, przytrzymany
> lewoklik na pasku i wio na drugi ekran, przeskoczy żwawiej niż
> najskoczniejsza żaba.

Właśnie sprawdziłem u siebie - nawet celowo nie jestem w stanie go
przerzucić bez odblokowania. Mało tego - aby go przywrócić na właściwy
ekran też muszę go odblokować najpierw.

> Możliwe, że drugi użytkownik ma nieco inne zwyczaje, inaczej operuje
> rękami - i unika tego problemu.

Sęk w tym, że to ja na chwilę zalogowałem się na konto drugiego użytkownika
aby sprawdzić, z której strony ma pasek zadań. Gdy wróciłem do swojego
profilu - pasek był już nie na tym ekranie co trzeba. Kilka razy
powtarzałem czynność lecz potem już nie chciał zmieniać swojej pozycji
samoczynnie. Co jakiÅ› czas to siÄ™ dzieje.

> Mnie zdarzało się np. nagłe wyskoczenie Eksploratora Windows, czy
> "Pulpitu", przy gołej pracy z Total Commander-em. Proste - ekplorator
> wyskakuje, gdy wpisze się jeden backslash (otwiera aktualny napęd,
> zawsze w katalogu głównym), a pulpit wpisuje się do panelu po wpisaniu
> dwóch znaków backslash.

Faktycznie :-) Nie wiedziałem...

> [...]
> się zachowuje, no, cokolwiek, inaczej leży (choćby o milimetr nawet)
> klawiatura, na której piszesz, inaczej przy niej siedzisz, itd... I już
> może się dziać... Mysza w innej ręce (ja używam lewej, choć jestem
> praworęczny - do tego stopnia, że jak gdzieś jest po prawej, to
> przekładam na lewo), inne opory toczenia, upadła może i inaczej
> przyciski reagują, itd... czasem malutki niuans może sobie z Ciebie
> drwić, a ty się wkurzasz, bo nie wiesz, co się dzieje... Taka odmiana,
> luźna wersja, "efektu skrzynkowego" - znają go elektronicy :)

Wcale nie wykluczam czegoś podobnego. Być może jakaś kombinacja klawiszy
coś powoduje. Mam właśnie taki efekt z driverem od klawiatury (Logitech
SetPoint). Zdefiniowałem w nim menu ulubionych programów. Otwieram je a
potem naziska pierwszÄ… literÄ™ nazwy programu - zwykle program startuje.
Jednakże czasem to menu przestaje reagować na klawiaturę - mozna tylko
myszą wybierać programy. Wciskane klawisze wywołują akcę zamiast w tym menu
to w programie ostatnio otwartym. Wiele razy coś sobie zniszczyłem w ten
sposób. Mało tego - jak już wpadnie to menu w taki stan, to już tkwić w nim
będzie aż do momenyu otwarcia okna ustawień drivera i zamkniecia go (bez
zapisywania). Do dziś nie wiem o co chodzi. Zmieniałem komputery, modele
klawiatur Logitecha i zawsze to samo.