Re: Jak usunąć nierozpoznane urządzenie USB pod W7?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu 22 Dec 2011 - 22:22:09 MET

Dnia Thu, 22 Dec 2011 21:26:16 +0100, Animka napisał(a):

> To Ty instalowales jakieÅ› oprogramowanie do kontrolera? Windows Ci tego
> kontrolera nie wykrył?

Windoiws wykrywa to co istniało za czasów wyprodukowania Windows. Dlatego z
niektórymi kontrolerami USB 3.0 jest problem i trzeba instalować drivery
dostarczone wraz z płytą główną. Być może jakiś Service Pack to już potrafi
ale goła siódemka - nie. To samo dotyczy paru innych urządzeń. Windows nie
wszystko sam wykryć potrafi.

> To ten walnięty wyłącz i uruchom ponownie komputer. No i zobacz sobie co
> się będzie działo.

Czyli jak krok po kroku ma wyglądać wyłączanie walniętego drivera
urządzenia USB, którym jest odbiornik klawiatury? Tak jak kilka razy
pisałem: gdy klawiatura jest do tego portu podłączona to widać, że
urządzenie nie jest rozpoznane (komunikat "to urządzenie nie zostało
rozpoznane bla bla") i nic nie można zrobić bo klawiatura nie działa. Gdy
przełożę klawiaturę na inny port - nie widać tego urządzenia na poprzednim
porcie (staje się ukrytym). Znika żółty znak zapytania więc też nie można
na nim kliknąć aby go odinstalować. Parę razy ja i koledzy próbowaliśmy Ci
to wytłumaczyć. Może jednak rozumiesz to ale nie powiedziałaś krok po kroku
co należy zrobić.

Może rozpiszę to a Ty uzupełnij:
1.Mamy podłączoną klawiaturę do naszego portu. W managerze mamy żółty "?".
Klawiatura nie działa.
2. Przełączamy klawiaturę do innego portu - znika żółty "?" i klawiatura
zaczyna działać.
3. Klikamy gdzie aby odinstalować sterownik urządzenia na porcie, na którym
ono nie działa?

> Jak odinstalujesz to po ponownym uruchomieniu komputera znowu Ci siÄ™
> zainstaluje.
> Możesz podłączyć do tego odinstalowanego jakieś urzadzenie i po
> uruchomieniu komputera zaczniie siÄ™ instalowanie sterownika.

Nie, nie zacznie siÄ™. Port (kontroler) wtedy zachowuje siÄ™ jakby go nie
było (nieznany komponent płyty głównej). Aby było mozliwe wykrycie
urządzenia na danym porcie, to musi być on sam być widziany w systemie jako
działający.

Tak jak z kartą dźwiękową: jeśli jest ona nierozpoznana - nie usłyszysz
żadnych dźwięków choćbyś 100 razy podłączała i odłączała głośnik.

> Ja tam do kontrolerów nie instalowałam żadnych driverów. Windows
> zainstalował mi wszystko co trzeba oprócz driverów do karty graficznej.
> Jak podłączasz jakieś urządzenie do USB to instalują się sterowniki.

Tylko gdyu kontroler jest widziany przez system. U mnie tak nie ma. Jeśli
nie zainstaluję driverów to mam żółte znaki zapytania w managerze urządzeń.

> Koledzy na pewno dobrze Ci poradzili skoro już możesz z tym kontrolerem
> pracować, tzn działa.

Kontroler nigdy nie był zepsuty, zawsze działał poprawnie. To zepsuło się
instalowanie jednego z urządzeń przypadkiem (niedokładnie je włożyłem).

> Pewnie póżniej Windows zainstalował dobry
> sterownik po podłączeniu urządzenia.

Po wdcześniejszym usunięciu zepsutego drivera tego urządzenia (a nie
drivera kontrolera) to się stało.