Re: Ciekawostka z systemem XP OEM

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Thu 15 Dec 2011 - 04:00:12 MET

Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
> BTW, jestem praktycznie pewien, że gdybyś chciał kupić książkę,
> następnie sprzedać z niej ksero, a sam oryginał zniszczyć (w sposób
> nie budzący wątpliwości), nikt by się do tego nie przyczepił,

Ja bym nigdy nie chciał kserować książki w celu sprzedaży. Bo:
"Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu rozpowszechnienia
*utrwala* lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w postaci
opracowania,
(...) podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności
do lat 2."
I nie ma żadnego znaczenia ile oryginalnych książek potem spalisz, prawo nie
zostanie odzłamane.

A przy okazji, jak tak kochasz się powoływać na wyczerpanie prawa, to sobie
łaskawie doczytaj uważnie, bo najwyraźniej przeoczyłeś, że dotyczy ono "tej
kopii" (wprowadzonej do obrotu) a nie wytworzonej przez ciebie.