Re: Ciekawostka z systemem XP OEM

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Thu 15 Dec 2011 - 03:27:39 MET

Radek <toniemy@won.spamerzy.autograf.pl> wrote:

> No właśnie nie, jest w pełni działający Windows chyba nawet z ich
> logo!!! Kiedyś pytałem czy to jest zgodne z licencją - odpowiedź
> była, że tak ale to było przez telefon, nie mam tego na papierze.

O ile dobrze rozumiem:
http://oem.microsoft.com/public/worldwide/refurb/microsoft_refurbished_pc_licensing_guidelines.pdf
autoryzowany refurbisher nie musi dokupywać nowej licencji, jeśli wgrał tam
oryginalny system producenta, tzn z takiej samej płytki lub imydżu jaki
oryginalny producent dołączał do takich komputerów. A takie oryginalne
płytki wolno kupować na allegrze.
A jak chcą zainstalować po swojemu, to muszą dokupić nową licencję.

> Musiałbym sprawdzić czy na fakturze nie wyszczególniali.

Nie mogą zainstalowanego systemu wyszczególniać jako osobną pozycję na
fakturze, tak samo jak oryginalny producent nie wyszczególniał. Praw
użytkownika końcowego Windowsa OEM się nie sprzedaje tylko producent ich
udziela a użytkownik może je przekazać innemu razem z komputerem.