Re: Ciekawostka z systemem XP OEM

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Tue 13 Dec 2011 - 20:42:03 MET

Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Skrypëk"
>
> Nie. Do sprzedaży służy np. allegro.

Cóż za błyskotliwa riposta.

Do czego wolno ci użyć kopii zapasowej instalki Windowsa mówi i ustawa i
licencja. Ani jedna ani druga nie mówi, że wolno ci ją sprzedawać.

> No właśnie nie "nowych".

A jakich jak nie nowych? Tak samo nie wolno ci sprzedawać swoich kopii
Windowsa jak swoich kserokopii książek cudzego autorstwa.

> Jesteś zbyt przywiązany do fizyczności.

Nie ja tylko prawo.

> Oczywiście. Backup jest dozwolony dla zabawy. Robi się coraz fajniej.

Wyraźnie jest napisane do czego jest dozwolony. I tym czymś nie jest
sprzedaż.

> Widzę, że twój mały rozumek tego nie ogarnia, więc wytłumaczę
> łopatologicznie. Załózmy, że dostajesz ode mnie spersonalizowany
> egzemplarz dzieła.

Znaczy na przykład książkę lub płytę z autografem? Super. I wolno mi z nią
robić tylko tyle na ile zezwala ustawa lub uzyskana od ciebie licencja.
Chyba że przekażesz mi prawa autorskie.
Ustawa nie zezwala na samozwańcze kopiowanie i sprzedawanie jakichkolwiek
dzieł chronionych prawem autorskim, oszołomie.
Egzemplarz dzieła nie musi być spersonalizowany, by być chroniony prawem
autorskim. Nie opowiadaj bzdur z dupy wyssanych.

> Harrrrrrrrr!
> Zostałem Somalijczykiem na Zalewie Zegrzyńskim.

Idiotą zostałeś już dawno temu.

> Widzę, że jednak istota "rozpowszechniania" jest dla ciebie zbyt
> trudna do ogarnięcia. No trudno.

Jak bardzo byś nie mrugał okiem i wykonywał cudzysłowy w powietrzu mówiąc o
"rozpowszechnianiu" "backupów", to nadal będzie karalne piractwo.