Re: Byłem niegrzeczny i popsułem system... :)

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Fri 02 Dec 2011 - 14:06:24 MET

Użytkownik Remek napisał:

> System instaluje się na partycji o właściwej wielkości. Skąd wziąłeś to, że na
> małej? Ja to napisałem?

Tak. Choćby poniżej.

> W przypadku XP mam 10 GB. Skompresowany backup to ok.
> 1,5 - 2,0 GB. I normalnie używam systemu nie walcząc o miejsce.

Znaczy nie używasz normalnie komputera albo walczysz. Jakbyś nie
zaklinał rzeczywistości. Czym niby jest choćby instalacja każdego
programu nie w domyślnej lokalizacji? Co z plikami hibernacji i stron?
Co z profilami użytkownika? Pewnie to wszystko poza hiberfil.sys masz w
jakiś sposób poprzenoszone z partycji systemowej. Wręcz słownikowa
definicja walki o miejsce.

> Ile miejsca
> zajmie backup partycji o wielkości 250 GB?

Nie wiem. Jak pisałem nie robię backupu całej partycji tylko backup
przyrostowy potrzebnych mi danych. Do tego dochodzi systemowe shadow
copy. Wystarcza w zupełności. Żadnego systemu NT nigdy nie musiałem
reinstalować. W czasach XP SP0 raz przywracałem rejestr uszkodzony przez
wadliwy RAM. Instalowałem XP, Vistę i 7 tylko tyle razy ile razy
zmieniałem komputer stacjonarny. System Restore używałem może ze dwa
razy gdy sam popsułem system. Co prawda jestem nietypowym użytkownikiem
bo nie psuję systemu różnymi tweakerami i czyszczeniem rejestru.

> Mechanizm przywracania systemu nie załatwia wszystkiego.

Podobnie jak backup tej tyciej partycji z systemem. Nie chroni przed
malware, nie chroni przed padem dysku. A tylko tego należy się obawiać.
Chroni przed jakimiÅ› niezdefiniowanymi awariami systemu. Taka gorsza bo
mniej aktualna i wolniejsza wersja System Restore z Visty/7. Ja wolÄ™ od
czasu Visty używać oryginału. Więc, YPB?

> Mam wrażenie, że krótko używasz komputera i jeszcze
> niewiele wiesz.

:-D

> Nie chce mi się wszystkiego opisywać. Rób jak chcesz, ale nie
> twierdź, że to idealne rozwiązanie. Jest wręcz przeciwnie. To proszenie się o
> kłopoty.

Idealne dla większości użytkowników. Nie bez powodu to jest domyślna
instalacja w każdym Windowsie. Może konkretnie napisz wreszcie jakie
kłopoty mogą mnie spotkać poza tymi przed którymi jestem już zabezpieczony?

--
Piotr Borkowski