Re: Jak usunąć ikonkę z pulpitu?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu 01 Dec 2011 - 21:26:37 MET

Dnia Thu, 1 Dec 2011 15:20:57 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Spoko, już jasne, wszystko się zgadza. Chodzi o dowiązania symboliczne,
> które mają nazwy starych katalogów a prowadzą do nowych. I teraz tak.
> Dowiązania te Microsoft zrobił dla kompatybilności ze starymi aplikacjami.
> Natomiast uprawnienie Odmowa (Deny) jest ze względu na aplikacje, które
> wymieni Piotr. Ja trochę źle zrozumiałem wypowiedź Piotra i trochę pomyliem.
> Jedna sprawa to dlaczego te dowiÄ…zania istniejÄ… a druga to dlaczego majÄ…
> takie uprawnienia.
> Co do hardlinków, to one są dla plików, nie dotyczą katalogów. Nie mają więc
> [...]

Ahhh... rozumiem. Czyli hard linki są wyłącznie do plików i tylko w obrębie
partycji (jak gdzieś kiedyś wyczytałem). Czy tak?

Natomiast gdy chcemy zrobić link do katalogu (np. mapowanie starych na
nowe) to tylko za pomocą soft-linku to się da zrobić?

Nie rozumiem tego co o uprawnieniach napisałeś. Odmowa jest ze względu na
aplikacje... Jaki to wzgląd? Po co jest ustawiona odmowa? Jeśli jest link,
z którego nie może skorzystać stara aplikacja to po co taki link się tworzy
i to w dodatku dla niej właśnie?