Re: Jak usunąć ikonkę z pulpitu?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 01 Dec 2011 - 22:10:49 MET

Marek <precz@spamowi.com> napisał(a):
> Ahhh... rozumiem. Czyli hard linki są wyłącznie do plików i tylko w
> obrębie partycji (jak gdzieś kiedyś wyczytałem). Czy tak?

Tak.

> Natomiast gdy chcemy zrobić link do katalogu (np. mapowanie starych na
> nowe) to tylko za pomocą soft-linku to się da zrobić?

Symlinku (softlinku) lub junctiona. Junctiony pojawiły się w Windows 2000 a
symlinki w Viście. Symlinki są troche ulepszone, bo mogą pokazywać też na
pliki (junction tylko na katalog), obsługują ścieżki względne oraz mogą
pokazywać na zdalne udziały sieciowe. Natomiast tworzenie junctionów nie
wymaga uprawnień administracyjnych. Symlinki też mogą nie wymagać, ale
trzeba to przestawić za pomocą zasad zabezpieczeń lokalnych. Wszystkie trzy
rodzaje łączy można robić poleceniem mklink. Pobaw się nim, to wszystko
stanie siÄ™ jasne :)

> Nie rozumiem tego co o uprawnieniach napisałeś. Odmowa jest ze względu na
> aplikacje... Jaki to wzgląd? Po co jest ustawiona odmowa? Jeśli jest
> link, z którego nie może skorzystać stara aplikacja to po co taki link
> się tworzy i to w dodatku dla niej właśnie?

Odmowa jest na odczyt zawartości katalogu, natomiast stary instalator jak
będzie chciał umieścić tam skrót, to będzie mógł to zrobić.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/