Re: Poważna awaria systemu W7 po zamknięciu programu tunera TV

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 29 Nov 2011 - 06:45:59 MET

Dnia Sun, 27 Nov 2011 10:18:38 +0100, Marcin N napisa³(a):

> Wczoraj wieczorem przy zamykaniu programu do obs³ugi tunera TV nagle
> trzasnê³o (w g³o¶nikach), b³ysnê³o (na ekranie) i pojawi³y siê pasy przy
> wtórze gro¼nego d¼wiêku systemowego.
>
> System przeszed³ w tryb tekstowy "w celu ochrony sprzêtu", zrobi³ jaki¶
> zrzut pamiêci i siê wy³±czy³.
>
> Dzi¶ go uruchamiam i najpierw przeprowadzi³ 20 minutowe naprawianie
> dysku - rzekomo zakoñczone sukcesem, ale przez ekran przewija³y siê
> tysi±ce linii z komunikatami o przywracaniu czego¶. Zupe³nie, jakby
> próbowa³ naprawiæ ca³y dysk.

> [...]

Karty TV na PCI korzystaj± z DMA do przesy³ania danych. To
niebezpieczne, bo ¼le napisany sterownik mo¿e na³o¿yæ siê na DMA
wykorzystywane do wymiany danych z dyskiem twardym. W efekcie nastêpuje
zwykle powa¿ne uszkodzenie systemu plików. Tak wiêc - zacznij od naprawy
partycji. Uruchom komputer z p³ytki instalacyjnej, przejd¼ do wiersza
poleceñ i wykonaj chkdsk /r c: (zak³adaj±c, ¿e partycja systemowa
dostanie literkê C). A jak i to nie pomo¿e, to stawiaj system od
pocz±tku na ¶wie¿o sformatowanej partycji.

P.S. I lepiej wymieñ tê kartê na co¶ na USB.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/