Poważna awaria systemu W7 po zamknięciu programu tunera TV

Autor: Marcin N <marcin5.usun_at_wykasuj.onet.pl>
Data: Sun 27 Nov 2011 - 10:18:38 MET

Wczoraj wieczorem przy zamykaniu programu do obsługi tunera TV nagle
trzasnęło (w głośnikach), błysnęło (na ekranie) i pojawiły się pasy przy
wtórze groźnego dźwięku systemowego.

System przeszedł w tryb tekstowy "w celu ochrony sprzętu", zrobił jakiś
zrzut pamięci i się wyłączył.

Dziś go uruchamiam i najpierw przeprowadził 20 minutowe naprawianie
dysku - rzekomo zakończone sukcesem, ale przez ekran przewijały się
tysiące linii z komunikatami o przywracaniu czegoś. Zupełnie, jakby
próbował naprawić cały dysk.

System w końcu się uruchomił, ale pojawiło się sporo błędów.

Na przykład:
pidgin (zastępca GG) zgubił listę znajomych - pisze, że plik uszkodzony;

co kilkanaście sekund mam komunikat "w:\windows\system32\wuauclt.exe The
NTVDM CPU has encountered an illegal operation" oraz cyferki pomocnicze;

deinstalator programów nie działa;

błąd zgłasza framework;

nie daje się uruchomić c-cleaner;

thunderbird pogubił grupy dyskusyjne;

Wszedłem w tryb naprawiania systemu i odtworzyłem go z punktu
przywracania sprzed tygodnia. Nie pomogło.

Poradźcie, co zrobić.