Re: Byłem niegrzeczny i popsułem system... :)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 27 Nov 2011 - 12:25:03 MET

"Araneus Diadematus" napisał:

> Piszę to głównie po to, aby archiwum google to łyknęło na przyszłość

Skoro do archiwum, to i ja dorzucę trzy grosze.

> śmieszne, że google na zapytanie "skasowanie podpisu dysku"
> odpowiadał pierdołami, że aż strach,

Bo trzeba zadawać pytania w zrozumiałym języku ;-)
Sprawdź zapytanie "clear disk signature".
A jeśli już pytamy po polsku (w przypadku zagadnień związanych z HDD), to
dobrze jest do zapytania dodać Michała (np. "Kawecki skasowanie podpisu
dysku" - znalezione odpowiedzi od razu zaczynają wyglądać sensowniej.

> odpaliłem DOS-a, fdisk /mbr, restart - tadaam!
> Taka pierdoła, a ja się cały wieczór i pół nocy woziłem,

Tyle że to wymaga odpalenia z dyskietki bądź CD, bo fdisk /mbr czyści ów
obszar tylko na pierwszym dysku wystawionym przez BIOS. W dobie
współczesnego sprzętu, gdzie medium ratunkowym jest często pamięciowtykacz
kieszenionośny (tm), ustawiany przez BIOS jako HDD-0, dobrze jest zapoznać
się z parametrem /cmbr.
http://www.computerhope.com/fdiskhlp.htm#04

JoteR