Re: IRQ Not Less Or Equal.

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Fri 25 Nov 2011 - 10:09:07 MET

Użytkownik "_THX." <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jangln$gmo$1@inews.gazeta.pl...
> No trafiło na mnie:
> Przy restarcie pojawił się błękitek z jakże niemiłym komunikatem:
>
> 'A problem has been detected and windows has been shut down to prevent
> damage
> to your computer.
> IRQ Not Less Or Equal'.

Nazwa sterownika towarzyszącego?
Wtedy będzie coś wiadomo, gdzie rzucić podejrzenia.

Tak, może tak być po przyblokowaniu czegoś, gdy system, lub inny program
chce się odwołać do jakiejś procedury, której nagle nie ma. Nie musi to być
ani sprzet, ani wirus (ale może), a zabraknięcie jakiejś biblioteki
systemowej, czy sterownika.

Ja stosuję Avast free, zawsze najnowszy, z aktualizacją na bieżąco. Wymaga
rejestracji, która jest darmowa (nic nie płacisz rzecz jasna) i daje
używanie na rok, potem znw darmowa rejestracja. Program jest legalnie za
darmo dla uzytkowników domowych. Teraz jest to łatwe, gdyż nie trzeba się
bujać z emailami, tylko z programu to robisz.

Security Essentials - bezwarunkowo odinstaluj, gryzie się z Avastem i jak
pojadą oba, to może być kłopot - trzeba będzie kombinować z odinstalowaniem
jednego (ne pomaga nawet tryb awaryjny), trzeba być bardzo zręcznym i umieć
uchwycić ikonkę Avast przy starcie, prawoklik steruj osłonami i wyłącz
wszystkie, zatwierdzić, spieszyć się bardziej niż przy łapaniu pcheł,
inaczej system stanie się kompletnie niesterowny. Wtedy odinstalować MSE.
Ale lepiej przed instalacją Avasta, zawsze można MSE zainstalować ponownie.

Ja ustawiam czułość osłon na najwyższą, także skaner off-line ma tę opcję.

Po instalacji zacągasz najnowsze definicje (program to automatycznie
wykona), zadajesz skan off-line z archiwami, restart (program sam to zrobi,
pytając o zgodę), jeziesz, może to potrwać gdy dużo do skanowania.
Na znajomym kompie, po skanowaniu clam-win (jakaś wczesna wersja), który nic
nie wykrył, Avast wyciął 6600 wirusów (tyle plików było zarażonych, co
gorsza, rozsyłało spam, wykryłem, bo akurat jeden do mnie trafił, a
przypadkowo zapamiętałem adres IP tego kompa, gdy przed nim siedziałem tego
dnia).
Możesz użyć programów Eset (NOD32), czy AVG, są to jednak programy płatne, a
darowe to mają wersje próbne. Avast jest cały czas za darmo (tylko dla
domu), jedynie wymaga całkowicie darmowej rejestracji. Rozwinął się i
potrafi znacznie więcej, niż starsze wersje, włącznie z uruchamianiem
programów w piaskownicy.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)