Re: kopia partycji fabrycznych/dysku w nowym laptopie

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 31 Oct 2011 - 10:45:42 MET

> Mam nowego laptopa Acer z Win7 na partycji ukrytej. Mam zamiar zrobić kopię
> tego systemu/dysku za pomocą Acerowej aplikacji na DVD. Czy te kopię pozwolą
> na przywrócenie całego dysku z wszytkimi partycjami,MBRem (do stanu jak ze
> sklepu)np. po ew. zformatowaniu dysku, czy to jest tylko kopia
> zainstlowanego z fabrycznej partycji przeze mnie Win7 ze sterowniakmi itd?
> Przy okazji...mam fabrycznie 3 partycje założone,1sza ma 100Mb-do czego ona
> służy? Czy ma ona związek z reistalacją nowego systemu przy pomocy
> kombinacji klawiszy jakiś (chyba ctrl i F10)?

Kazdy robi, jak lubi, ale ja bym zrobił tak:

- oczyściłbym i dopieścił system wg uznania (z uwzględnieniem sensownego
rozmiaru partycji C)

- zrobiłbym obraz partycji systemowej przy użyciu np. BootIT NG

- z dysku w laptopie usunąłbym wszelkie partycje

- przywróciłbym tylko partycję systemową, a rasztę miejsca wykorzystał na
założenie partycji na dane.

- obraz partycji systemowej przechowywałbym w bezpiecznym miejscu, od czasu do
czasu robiąc (dodatkową) nowszą wersję.

Ale jak znaznaczyłem na początku - każdy robi jak lubi. Moja metoda jest dobra i
wygodna dla mnie, nie koniecznie dla Ciebie.

latet