Re: Win 7 - jak zmusić programy do przechowywania danych poza dyskiem systemowym?

Autor: Marcin N <marcin5.usun_at_wykasuj.onet.pl>
Data: Sun 04 Sep 2011 - 23:04:54 MET DST

Użytkownik "B.G" <zapytaj@wp.com.eu> napisał w wiadomości
news:op.v1atvf2jot8lwb@prezes...

> Domyślam się że chodzi Ci o to, aby zapisywały one swoje ustawienia, sejwy
> itp. tam skÄ…d siÄ™ uruchamiajÄ….
> Jesteś w błędzie.
> Poprawnie ustawione uprawnienia na katalogach z programami, nie pozwalajÄ…
> na bazgranie tam userowi o normalnych uprawnieniach, czyli nie
> administracyjnych.
> Od zapisywania tworzonych przez programy (gry) danych, jest do dyspozycji
> homedir użytkownika (zawierający między innymi "app data") który je
> uruchamia.
> Dzięki temu programy mogą być spersonalizowane indywidualnie dla każdego
> [...]

To, co piszesz, przypomina "jedynie słuszną ekoreligię". Mi wcale nie
zależy, żeby mój komputer znakomicie obsługiwał 20 użytkowników, bo ja
jestem jedynym. Za to wkurza mnie, że uzbierało się prawie 20 GB
nieplanowanych przeze mnie danych na dysku C, który ma tylko 70 GB, podczas,
gdy na innych dyskach mam 1 TB wolnego miejsca.

Nie podoba mi się pomysł braku możliwości zdefiniowania katalogów
"defoultowych" przez użytkownika - laika, czyli bez grzebania w rejestrze
albo w innych magicznych miejscach.

Od 15 lat wszystkie moje komputery zawsze miały osobną partycję z katalogiem
"work", gdzie miałem wszystkie swoje dane. I to działało do czasu, aż
informatycy "dla mojego dobra" zaczęli mi pakować wszystko na dysk C. I na
dodatek prawie uniemożliwiają mi w łatwy sposób to sobie skonfigurować po
mojemu.