Re: Win XP Cdrom zniknal z menadzera urzadzen

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 10 Aug 2011 - 19:10:14 MET DST

In news:j1t913$mrk$1@inews.gazeta.pl,
*kapitan* <kakapit@wp.pl> typed:

> Wszystkie kontrolery? Jesli tak zrobie raczej nie wstanie mi windows,
> dyski HDD sata, kontroler SAS.
> Poza tym brak jest wogole galezi "Stacje dysków CD-ROM/DVD".

Tak, wszystko usun i nie boj sie, że cos "Ci" sie stanie

Wpisz zmienne środowiskowe:
DEVMGR_SHOW_DETAILS = 1
devmgr_show_nonpresent_devices = 1
Teraz wejdz do Men. urzadzen, Menu Widok - Pokaz ukryte .., usun ...
Restart

PS.
Jednym z najdziwniejszych problemów ze sprzetem, na jaki możemy natknac się
w XP, sa urzadzenia fizycznie ukryte i widmowe, niewidoczne dla uzytkownika,
lecz mogą powodować konflikty sprzetowe. Nie sa wyswietlane w Menedżerze
urzadzen. Uzywajac tego narzedzia, nie bedziemy mogli odkryc problemow przez
nie powodowanych itd.
Wyswietlenie takich urządzeń (ukryte, widmowe i nieobecne) moze pomoc w
rozwiazywanie problemow.
Dlatego musisz zmusic menedzera urzadzen, aby wyswietlil informacje o takich
urzadzeniach, w przeciwnym razie nie bedziesz wiedziec, jak poradzić sobie z
problemem.
Zmuszenie menedzera urzadzen do wyswietlenia urzadzen innych niz plug-play,
jest proste. Uruchom menedzera urzadzen, wpisujac devmgmt.msc w wierszu
polecen, a nastepnie wybierz Widok/Pokaz ukryte urzadzenia.
Natomiast wyswietlanie urzadzen widmowym i nieobecnnych wymaga odrobine
wiecej pracy.
Napisze Ci jak, to wykonac aby men. urzadz. wyswietlal urzdzenia widmowe
tylko okazjonalnie (mozna na stale dodac zmienna systemowa) np. tylko do
jedengo uruchomienia menedzera urzadzen.
W wierszu polecen wpisz:
set devmgr_show_nonpresent_devices=1 [Enter]
Nie pojawi sie znak zachety ; ekran pozostanie pusty. W tym samym oknie
wiersza polecen wpisz :
start devmgmt.msc [Enter]
Menedzer urzadzen zostanie uruchomiony w odrebnym oknie. Teraz wlacz
wyswietlanie urzadzen widmowych jak opisalem wyzej.
Menedzer urzadzen musi byc uruchomiony z tego samego okna wiersza polecen, w
ktorym zostalo wpisane polecenie: set devmgr_show_nonpresent_devices=1.
Jesli Menedzer urzadzen zostanie uruchomiony z innego miejsca, to urzadzenia
widmowe nie beda wyswietlane.
Teraz Menedzer urzadzen moze Ci posluzyc do do rozwiazywania problemow z
wszelkimi urzadzeniami widmowymi.
Urzadzenia nieobecne w danej chwili w komputerze sa zwykle wyswietlane w
kolorze szarym, a nie czarnym, jak obecne urzadzenia. Niektore urzadzenia
moga byc wyswietlane wiecej niz jednokrotnie itd..

> Tego nie probowalem, rozumiem ze chodzi o usuniecie calej galezi?
> Nie bardzo tez jestem przekonany ze usuniecie punktow montowania mialoby
> pomoc w sytuacji kiedy brak jest wogole urzadzenia w menadzerze.

To nie boli, nic nie kosztuje a przetestowac warto.
*Kasacja calego klucza nie ma skutków ubocznych*

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx