Re: Joliet czy UDP?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 06 Aug 2011 - 11:19:48 MET DST

Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisa艂(a):
> Jakiego sposobu/systemu si臋 u偶ywa do sformatowania p艂yty DVD-RW?

Zwykle ISO+Joliet albo UDF.

> W Windows jest formatowanie w UDP, ale to chyba udupia p艂yt臋, tak samo i
> kart臋 pami臋ci.

Nie mam poj臋cia o czym piszesz. Chyba kto艣 Ci wm贸wi艂, 偶e formatowanie s艂u偶y
do kasowania. I nie ma 偶adnego UDP tylko UDF. Tzn jest co艣 takiego jak UDP
ale nie w tej bajce.

> Czy UDP nie jest tylko dla dyskietki 1,44?

Na dyskietkach zwykle u偶ywa艂o si臋 FAT12.

> Poza tym w programie do nagrywania plik贸w na p艂ytach mam w opcjach ISO,
> Joliet i UDP.

Nie masz UDP tylko UDF.

> Czy wszystkie mog膮 by膰 w艂膮czone-zaptaszkowane, czy tylko Joliet
> zaptaszkowany, a ISO tylko wtedy gdy b臋d臋 chcia艂a nagra膰 obraz np. systemu
> na p艂ycie?

Zn贸w mylisz r贸偶ne rzeczy. Po pierwsze masz dwa systemy plik贸w do wyboru:
ISO9660 albo UDF. ISO9660 jest starszy i nie obs艂uguje plik贸w powy偶ej 2 GB,
nie by艂 te偶 optymalizowany dla zapisu pakietowego. Joliet to rozszerzenie
ISO9660 daj膮ce m.in. obs艂uge d艂ugich nazw plik贸w. Z kolei pliki ISO to
obrazy p艂ytek i nagrywa si臋 je na czyste p艂yty bez 偶adnego formatowania.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/