Re: Podzia³ na partycje bez utraty danych

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 28 Jul 2011 - 20:55:36 MET DST

Dnia Thu, 28 Jul 2011 19:25:08 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
> było główne uzasadnienie wydzielania osobnej, stosunkowo niewielkiej
> partycji na system. Co i tak przeważnie było sztuką dla sztuki, bo obraz
> zrobiony przed tygodniem i tak bywa często nieaktualny, poza tym i tak sporo
> danych użytkownika znajduje się przymusowo na partycji rozruchowej.
> Olbrzymia część użytkowników nawet nie zdaje sobie z tego sprawy i po
> przywróceniu systemu z zeszłotygodniowego obrazu roni krokodyle łzy nad
> straconymi kontaktami, ulubionymi stronami, ustawieniami poczty, szablonami,
> glutożelkowymi gadżetami z Giveaway i całym śmietnikiem z HKCU.

Widzę, że nie doczytałeś z Message-ID:
<cpe5mfobc3cb.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>:
"Dla znajomych często i gęsto robię za helpdesk i przyznam Ci się szczerze,
że poprzenoszenie wrażliwych dla użytkownika danych (dokumenty, pulpit,
rzeczy z "C:\Documents and Settings\[konto]\Dane aplikacji",
"C:\Users\[konto]\AppData\Local", "C:\Users\[konto]\AppData\Roaming" itp.)
przechowywanych w postaci plików na osobną partycję, daje naprawdę duży
komfort. Stawiam system, konfigurujÄ™, przenoszÄ™ katalogi i pliki, robiÄ™
dowiązania symboliczne, obraz partycji systemowej i mam święty spokój."

Zapewniam Cię, że przy takich operacjach przenoszone są również profile
przeglądarki / programu pocztowego, szablony, ustawienia różnych aplikacji,
z których wiem, że user korzystać będzie, list kontaktów i archiwów z
komunikatorów i co mi tylko jeszcze do łba przyjdzie.

> Instalacja naprawcza jest równie skuteczna, chociaż trwa nieco dłużej, a
> poza tym zachowuje dane, programy i ustawienia.

O ile się powiedzie. Robiąc przywracanie wiem, że wracam do sprawnego
systemu.

> Więc tak naprawdę po co zwykłemu użytkownikowi wydzielona partycja na
> system?

By w razie naprawdę konkretnego rozmaglowania systemu mieć możliwość łatwego
i szybkiego przywrócenia stanu sprzed awarii.

(ciach…)

[ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, że już sił nie starcza, aby  ]
[ coś zrobić.                                             (JoeMonster.org) ]