Re: [ot] poszukuje programu do wyswietlania komunikatow przed wylaczeniemwindows

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 03 Jul 2011 - 22:58:36 MET DST

W dniu 2011-07-03 20:55, RD pisze:

> Nie ma takiej możliwości. Poza tym, nie każde wyjście z programu
> sprzedaży = koniec pracy (konieczność wydruku RD).

Ale możesz dodać warunek, przykładowo, jeśli godzina późniejsza niż
18:00 to wysyłasz sekwencję na port fiskalki.

> Jest obowiązek wykonania RD po sprzedaży danego dnia, nie później, niż
> przed pierwszą sprzedażą dnia kolejnego (nie koniecznie następującego po
> nim).

Tak, wiem ;)
W zasadzie to się nie zmieniło od słynnej ustawy nr 83 z roku bodajże
1992 - nie pamiętam już dokładnie.

> A poza tym jak "jest obowiązek" (czyt. przepis) to czy bezwzględnie musi
> być "pamięć o nim"? Trochę kulawe. ;-)

Daj pracownikowi zeszyt. Niech wrzyca/wkleja/wszywa w niego raporty.
Tak się dawniej robiło przy fiskalizacji GS-ów i różnych innych PSS-ów,
gdzie często obsługa była 2 lata przed emeryturą i ciężko im było coś
wytłumaczyć ;)

> Nie każdego da się zastąpić. Nie każdy jest zatrudniony jako "kasjer".
> To po prostu dodatkowy "obowiązek".

J.w.
No, chyba że "pracownik" to wujek/ciotka/teściowa/itp, to problem
konsekwencji typu "po premii" odpada :(

> P.S. chwilowo rozwiązałem to w inny sposób - wrzuciłem do autostartu
> obrazek .png z wielkim czerwonym napisem "sprawdź raport dobowy" :-)
> Zobaczymy, czy podziała;-)

Każdy sposób, który działa, jest dobry ;)
Tak jak dobre piwo nigdy nie jest złe ;)

Przy okazji:
Na szkoleniach w GS-ach, jak kładłem kasy NCR2193, gdzie nie było
kluczyka do trybu pracy (praca/raporty), tylko klawisz przełączający
klucz, to często zdarzała się taka sytuacja:
Mówię "babkom", że aby przejść z trybu sprzedaży na tryb raportów trzeba
nacisnąć klawisz "klucz", aby na wyświetlaczy pojawiło się bodajże L
(nie pamiętam już). Babki przyuważyły, co robią i w kajecie wpisują
sobie: "nacisnąć 1 x "klucz".
Ja im mówię, że nie mają liczyć ilości naciśnięć "klucza", bo jak wyjdą
z programowania, to "klucz" naciska się 2 razy. Babki w kajecie
skreślają "nacisnąć "klucz" 1 x" i wpisują "nacisnąć 2 x". To był ciężki
temat ;)

--
Pozdrawiam.
Adam.