Re: czyli jednak w7...

Autor: robot <adres-falszywy_at_op.pl>
Data: Fri 13 May 2011 - 18:05:20 MET DST

To ja skomentuję. Całkowicie subiektywnie tylko pod kątem mojej
pracy na tych systemach.

> Możliwosc przekroczenia bariery 3,5GiB ramu

Ja miałem XP x64.

> Domyslnie praca na koncie zwyklego usera, a nie admina (czyli duze
> bezpieczenstwo)

Jak kogoś to obchodzi to se w XP też tak ustawi.

> DirectX 11

Tu nie komentuję, bo to kwestia spierania czy 9c czy 11 lepszy ale ogólnie
7 ma przewagÄ™ bo sÄ… oba.

> Nowy podsystem dzwieku, umozliwiajacy m.in. sterowanie glosnoscia kazdej
> aplikacji osobno (ma tez kilka innych ciekawych mozliwosci)

Zgadzam się chociaż mi to różnicy nie sprawia.

> Lepsze menu start (wyszukiwanie, przypinanie etc.)

Potwierdzam.

> ReadyBoost (przydatne, gdy ma sie malo ramu)

Mam dużo.

> Wygodniejsze i wydajniejsze okna dialogowe

Nie zauważyłem.

> Nowy i bardziej funkcjonalny tray

Zgadza siÄ™.

> Grupy donowe (nie chodzi o grupy robocze)

Nie wiem co to, ale w wolnej chwili dowiem siÄ™.

> Mozliwosc ustawiania uslugom startu z opoznieniem (przyspiesza gotowosc
> systemu do pracy po starcie)

Mnie nie dotyczy.

> Latwe i wygodne nagrywanie plyt w trybie UDF (zwykle kopiowanie na plyty CDR
> jak na dysk)

Mam zastrzeżenia do tej technologii, szczególnie w dobie pendrajwów.

> Rozbudowany i lepszy firewall

Mi tamten wystarczał.

> Rozbudowany system logow i dziennikow systemowych

Nie używam.

> Obsluga partycji GPT

Obejdzie siÄ™.

> Obsluga plikow/partycji VHD (mozna z nich nawet startowac!)

Obejdzie siÄ™, ale ciekawe.

> Stabilnosc

No, ale XP też był wystarczający pod tym względem.

> Ot tyle :-)

Mi się jeszcze spodobały biblioteki.

Tak czy siak to szczegóły, no może oprócz VHD.
Ogólnie dla mnie oba systemy są bardzo fajne i cieszę się, że mogę z
nich korzystać :)

--
pozdro